janago37 Startet 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2011 (redigert) Har en Mercury 90hk 2001 mod, 2takter, 3 sylindere.Den starter alltid på første forsøk og sviver uten problemer på tomgang. Når den står i fri og jeg gir gass så kommer det et smell(utblåsing) og en røyksky.Prøver jeg og kjøre med båten går den greit ved 1000 rpm men når jeg gir på så er det ikke krefter i motoren.Oppnår bare en fart på rett over 20 knop, ifjor gikk den nesten 40 knop. Har skiftet plugger,drenert forgasserne,tømt bensin og vann utskiller filter,byttet pumpen på bensinslagen,fylt ny bensin i den innebygde tanken,hatt i kondensfjerner,forgasser rens i bensinen. Motoren gikk bra etter jeg drenerte forgasserne,men nå er det like ille igjen. Noen som har en ide om hva det kan være? Redigert 7.Juni.2011 av janago37 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Minner litt om symptomene jeg hadde på min for noen år siden. Fikk gode råd i denne tråden. Løsningen hos meg var nok til syvende og sist bensintilførselen (sannsynligvis internt i motoren). Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
janago37 Svart 7.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Hvordan renset du forgasserne? Demonterte du alt og blåste med trykkluft? Sitér dette innlegget Link to post
Porsche Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Statoren var årsak på vår 200HK med samme symptomer Sitér dette innlegget Link to post
janago37 Svart 7.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Statoren var årsak på vår 200HK med samme symptomer Hvordan fant du ut at det var statoren som var gåen? Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Som sagt så er det en stund siden, så det er mulig jeg ikke husker helt hva jeg gjorde...... Jeg skrudde de i alle fall løs og åpnet flottørkammer osv. Tror ikke jeg brukte trykkluft, men forgasserrens brukte jeg i alle fall. Hos meg var det sannsynligvis en flottør som hadde hengt seg opp. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Porsche Svart 8.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 Hvordan fant du ut at det var statoren som var gåen? Aner ikke .... var en kompis som fiksa den, han kjente igjen symptomene og hadde en stator liggende. Mener at dette kan måles med et vanlig multimeter, er jo flere spoler inni der så om en er gåen får du ikke riktig tenning. Søk på Iboats.com eller noe sånt, så er jeg sikker du finner beskrivelser i fleng på hvordan dette måles. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.