Tor Arild Startet 8.Juni.2011 Del på Facebook Startet 8.Juni.2011 Hjelpe og trøste. Har en windy 24 med en seks år gammel chevy 350. Viser seg at toppakkning er vandret heden. Noen som vet om noen som kan skru amcar i nærheten av Tønsberg og Nøtterøy? Regner egentlig med at det er enklere å finne riktig kunnskap om denne motoren i amcar verksteder enn i marinaen. Svært takknemlig for gode innspill! Sitér dette innlegget Link to post
Bredo Svart 8.Juni.2011 Del på Facebook Svart 8.Juni.2011 Hei Forsøk Phoenix Cars De skaffer det aller meste og yter veldig god service. Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Captain Chaos Svart 8.Juni.2011 Del på Facebook Svart 8.Juni.2011 Chevy 350 eller 5,7L som vi ofte kaller det her, tror jeg alle båtverksted har god kompetanse på. Dette er jo grunnstammen i både Mercruiser og Volvo Penta sine bensinmotorer. Jeg mener også at toppakning for bil ikke skal brukes på mariniserte motorer. Jeg kan ikke skjønne annet at dette faktisk er en VP eller Mercruiser motor siden den er 6 år gammel og står i en Windy, hvis ikke motoren er byttet og Windyen er eldre da? /Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
free Svart 8.Juni.2011 Del på Facebook Svart 8.Juni.2011 JR Marineservice 95555725 ekspert på disse motorene og drev Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 8.Juni.2011 Del på Facebook Svart 8.Juni.2011 Dette er en enkel motor å skru på, og det er rimelig rett frem og bytte toppakning på denne, men det er en del jobb, og det tar fort vekk noen timer ettersom diverse manifolder, vannpumpe, støtstenger og annet må av. Vallø Motor klarer dette uten problemer, men finn fram speiderhåndboka, og vær beredt ................ til å holde lommeboka vid åpen når jobben er ferdig. Det er sikkert andre som kan ta på seg dette, men kommer ikke på noen i farten som driver med slikt, bortsett fra båtverkstedene. De fleste bilverksteder vil helst ikke ta i slikt, og Phoenix er av erfaring lite samarbeidsvillige med en gang de hører ordet marine. JR marineservice kjenner jeg forøvrig ikke til, så kan ikke si stort om de, men dette er en enkel jobb som enhver mekaniker med gjennomsnittlig kunnskap burde kunne klare. Dersom motoren er ferskvannskjølt kan toppakning fra bil benyttes, dersom den er saltvannskjølt bør det benyttes marinepakning med rustfrie innlegg, begge kjøpes billigst fra alle andre enn en båtmotorforhandler, jeg ville nok anbefale Sarpsborg motor hvor jeg tidligere har kjøpt flere toppakninger til samme type motor beregnet for marint bruk til gode priser. Jeg ville nok også anbefale å bytte begge toppakningene når alt alikevel må av, samt å ta en titt over noen andre småting når man først er i gang, slik som manifolder, registerkjede, vannpumper osv. Jeg bor jo forsåvidt i nærheten, så hvis du skulle trenge noe hjelp kan du alltids sende meg en IM. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.