Jump to content

Kubota (K3) Kjørt tom for olje, stopper etter 7-8 min. Hva er galt


26 Gimsøy

Recommended Posts

Hei Var med en kamerat og så på båt i dag med en defekt Kubota motor. På blokka stod det K3.

 

Vi fikk opplyst at motoren var kjørt tom for olje at bunnpluggen i bunnpanna hatte skrudd seg ut.

Han hadde stoppet mottor med en gang han hørt ulyd i motor og da han sjekket var all olje rent ut.

Han hadde fylt på ny olje og satt på nytt filter og startet opp igjen og da var det "ulyd" i motor

og etter 7-8 minutter begynte den og dra tungt så hen stoppet den? Noen som har noen teorier på hva som må gjøres?

 

Hvem i Oslo området selger deler til denne?

Link to post
Share on other sites

Lagrene er vel klint utover, har muligens tette en eller flere oljekanaler. da kan du helle på så mye ole du bare vil, problemet eskalerer. Som nevnt tidligere full overhaling.

 

Eventuelt få kjøpt båten så billig at det kan lønne seg å kjøpe en motor på finn man kan bruke.

Link to post
Share on other sites

Den har nok skåret seg, enten i sylindre eller veiven. Jeg ville ikke ha betalt stort for motoren da det ennå er usikkert om den i det hele tatt lar seg overhale. Legg inn ny motor i regnestykket, og bli heller overrasket om den faktisk lar seg overhale!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Nanni diesel og Universal Diesel kan du henvende deg til. Jeg tror ikke K3 er rett eller full motorbetegnelse, prøv å søk litt rundt å se om du finner hva snekka var utstyrt med originalt.

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...