Jump to content

Kubota (K3) Kjørt tom for olje, stopper etter 7-8 min. Hva er galt

26 Gimsøy

Recommended Posts

Hei Var med en kamerat og så på båt i dag med en defekt Kubota motor. På blokka stod det K3.

Vi fikk opplyst at motoren var kjørt tom for olje at bunnpluggen i bunnpanna hatte skrudd seg ut.

Han hadde stoppet mottor med en gang han hørt ulyd i motor og da han sjekket var all olje rent ut.

Han hadde fylt på ny olje og satt på nytt filter og startet opp igjen og da var det "ulyd" i motor

og etter 7-8 minutter begynte den og dra tungt så hen stoppet den? Noen som har noen teorier på hva som må gjøres?

Hvem i Oslo området selger deler til denne?

Den har nok skåret seg, enten i sylindre eller veiven. Jeg ville ikke ha betalt stort for motoren da det ennå er usikkert om den i det hele tatt lar seg overhale. Legg inn ny motor i regnestykket, og bli heller overrasket om den faktisk lar seg overhale!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Nanni diesel og Universal Diesel kan du henvende deg til. Jeg tror ikke K3 er rett eller full motorbetegnelse, prøv å søk litt rundt å se om du finner hva snekka var utstyrt med originalt.

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...