Jump to content

Henting av ny båt. Apollo 3000


Lars O

Recommended Posts

Etter nesten to sesonger uten båt, ble det enighet i heimen om ett nytt prosjekt.

Vi fant en gammel båt med nyere motor og drev som for oss var ett steg oppover i forold til den gamle Princess 25.

I dag ble båten hentet på Drange utenfor Os.

 

Båten lå klar for henting

 

 

henting_av_nye_baaten_001.jpg

 

Heis opp for skjekking av skrog, så ut som ny. Ble kalkblåst for 3 - 4 år siden

 

henting_av_nye_baaten_006.jpg

henting_av_nye_baaten_012.jpghenting_av_nye_baaten_009.jpg

 

Etter 10 min som reder :-) på vei hjem til Laksevåg.

Hvem lager ny vindskjerm i plexi? Må nokk ha en ny.

 

henting_av_nye_baaten_017.jpg

 

Endelig er båsen fyllt opp igjen

 

henting_av_nye_baaten_021.jpg

 

I morgen blir det å utforske og oppdage det meste med nyanskaffelsen

 

henting_av_nye_baaten_022.jpg

 

På flyen er det bare to enkle plaststoler. her ønsker vi oss en L-sofa. Noen som har tips til hvor vi kan skaffe det?

 

 

 

Lars O

Redigert av Lars O (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Grattis med ny båt!

Skal du pusse opp så husk og ta bilder undreveis og del med oss!

Er snart ferdig med rehabelitering av min scand atlantic,men har jo helt glemt og ta bilder underveis :headbang:

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

 

På flyen er det bare to enkle plaststoler. her ønsker vi oss en L-sofa. Noen som har tips til hvor vi kan skaffe det?

 

 

Lars O

 

Gratulerer med ny flott båt.

 

Jeg har selv en Apollo 30 fra 1982 bygget av Baes båt i Danmark. Denne er svært lik din men med en stor forskjell, Apollo 30 har et dypt V-skrog som bla gjør at motoren sitter dyper i båten. Din utgave har jeg sett omtalt som Apollo 29, modell betegnelsen Apollo 3000 er for meg ukjent. Apollo 29 har et skrog som kan minne om et halvplaner skrog, helt flat og med mye bæring akterut. Jeg synes å se at din er av samme type.

 

Produksjonen av Apollo 29 ble meg kjent avsluttet mens Apollo 30 levde videre og rettighetene ble solgt til Norge, dvs Haugesund til et selskap som het Vico. Innredningen ble da noe endret og Båten fikk modellbetegnelsen Apollo 3001 Turbo. Skrogene ble etterhvert støpt hos Skjold plast ( i dag Dancer Holding) mulig de kan hjelpe deg med L-sofa.

 

Litt info her: https://baatplassen.no/i/topic/27743-apollo-3001-med-flybrigde-erfaringer/page__pid__944797#entry944797

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Takker for tips SF.

Du har rett med hensyn til typebetegnelsen, den heter ikke 3000 som forige eier sa.

vi har heller ikke blitt snytt for en fot da dette i følge den orginale bruksanvisningen er en Apollo 30.

 

"Apollo 30 bygges i flere forskjellige utgaver"

 

henting_av_nye_baaten_054.jpg

 

henting_av_nye_baaten_053.jpg

 

Her var det mange sider med godt lesestoff :cheers:

 

 

Lars O

Link to post
Share on other sites

Takk Christel III

De kunne lage ny om den var rett etter demontering. Om det var falser eller vinkler måtte de sende den vekk for bøying. Måtte selvfølgelig rett i båten etter jobb for å demontere. Regner med at den er ny før helgen......rett uten fals eller vinkler :cheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...