Jump to content

App fra Havprat.no

innaskjærs

Recommended Posts

Har brukt Havprat mye i sommer etter at den ble lansert. Etter noe bruk har jeg fått sving på den men den bør absolutt forbedres. Den har en logikk i seg hvis en tar seg til å sette seg inn i appen.

Å søke opp båter via webben har jeg gitt opp. En ny oppdatering bør komme ganske snart.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

• 4 måneder senere...

Jeg bruker Havprat som loggbok. Fører ingen annen loggbok.

I tillegg ser jeg hvor venner er ved hjelp av Havprat. Har endel vennner som har tatt denne i bruk. Dette er min bruk av Havprat.

Tat gjerne med meg spørsmål inn til brukergruppa som skal møtes 10 januar.

Androidutgaven kommer når Iphone- delen fungerer skikkelig har jeg fått høre.

ønsker til fremtidig funksjoner de ønsker eller?

f.eks få et varsel om noen på vennelista kommer innenfor en radius på NN nautiske mil, en funksjon som kan velges av eller på.

en "jeg trenger hjelp" knapp, hvor man kan legge til kommentar som tom for drivstoff, tom for strøm, start problemer, osv.

ikke for øyeblikkelig hjelp altså, mer som en ekstra hvis noen i nærheten har appen gående, vil de få en melding om dette og kan de hjelpe kan de respondere. f.eks om noen har ei 5 liters kanne eller booster osv..

greit å slippe å forstyrre ei redningsskøyte for litt diesel bare om en båt litt borti der har ei kanne de kan hjelpe til med. osv.

bare et par forslag om de vil ha det :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

• 4 uker senere...

I morgen er det evalueringsmøte for appen Havprat. Jeg er spurt om jeg vil være med på dette møte og har sagt ja til dette.

Jeg ar allerede notert endel punkter for egen regning og fra båteiere som har kontaktet meg.

Spørsmål er: Hvorfor lastet du ned Havprat?

Hva var avgjørende for at du kjøpte appen?

De fleste om har kontaktet meg syntes appen er lite intuitiv å bruke.

Den må bli mer forutsigbar, Hvor legge til venner, Søke etter båter i nærheten og enkelt kunne legge de til. Nå vet jeg ikke hvor mye batteri denne appe`n krever, men pass på det også, Skal den brukes til loggbok, må den ikke bruke for mye støm. Bilde innleggelse for havner og båter er også en god funksjon. Direkte kobling til andre kart er også en måte?

Gule sider for sjøen er ellers et program som også fungerer veldig bra, se litt på den.. havner i nærheten osv.. ( vet det finnes altså)

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Bruker den som loggbok ombord med bilder og notater.

Kunne ikke du legge ut en enkel brukerveiledning for oss som ikke har skjønt hvordan appen skal brukes? Jeg må innrømme at jeg forlengst har gitt den opp.

Kanskje du i dialogen md Redningsselskapet også kunne få de til å oppdadere RS-appen (den som bl.a. viser pos til skøytene) slik at den funker på iPad? Det gjør den ikke i dag.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Jeg bruker Havprat slik:

Gå inn å registrer deg på Havprat.

Du registrer båt og velger denne hver gang du skal ut å seile.

Nå skal jeg ut på tur:

Åpner havprat på Iphone/Ipaden.

Trykker på det grønne plusstegnet.

Her velger du hendelse. F.eks. Dagstur. (Her vil det komme et felt for eget valg etter hvert.)

Du velger BÅT. Den har du allerede registrert, hvis ikke bruker du plussknappen øverst til høyre.)

Du velger deretter STED. Oftest kommer havna der du ligger i øverst på lsiten av flere valg. Passer ingen av disse bruker du plussknappen øverst til høyre og setter inn sted.

Deretter velger du TUR. Passer ingen av turene du får opp på listen bruker du plussknappen øverst til høyre og legger inn ny tur eller hendelse. (Aktivitet)

Vil du ha med ett bilde som illustrerer aktiviteten du har valgt legger du inn bilde. I kommentarfeltet kan du supplere med opplysninger.

Vil du dele ut på Facebook lar du f-symbolet bli urørt. Vil du IKKE ha det på FB trykker du på f-knappen.

Du er nå i gang med havprat.

Går du til feltet nederst på Havprat og velger Aktivitet kan du via trackeren legge spor etter deg og venner kan se hvor du er så lange trackeren er i drift.

Du kan i kommentarfeltet nederst under aktiviterer fortsette å legge inn kommentarer etter hvert som nye hendelser oppstår.

Lykke til.

• 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...