Jump to content

Bytte gulnet plastrist til defroster?


Finn Erik

Recommended Posts

Forran på dershbordet har jeg noen runde dreibare plastrister som fordeler varmluft fra defrosteren, så det ikke dugger på vindskjermen.

De er laget på en måte som gjør det mulig å vinkle og regulere luftsrømmen samt å lukke ventilen helt.

Disse plastristene er blitt gule og plasten er ganske sprø, så de er modene for utbytting :sad:

Jeg kan sikkert få tak på nye fra Windy, men de tar minst firegangen på prisen.......

 

Er det noen som har gjort denne jobben ?

 

Hvor kan jeg få tak i slike plastrister til en fornuftig pris ???

 

Hvordan demontere/montere?

Link to post
Share on other sites

Termomarin er nok en av Windys leverandører.. http://www.termomarin.no/aspx/produkter.aspx?l=2&t=34&g0=6&g1=6&g2=21&visavdeling=21&g0txt=&g1txt=Varme&g2txt=Luftførende deler

 

De holder til i Sandefjord og wærner fører stort sett alt de har.. og ja de har "slette" dyser :flag_bp:

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Termomarin er nok en av Windys leverandører.. http://www.termomarin.no/aspx/produkter.aspx?l=2&t=34&g0=6&g1=6&g2=21&visavdeling=21&g0txt=&g1txt=Varme&g2txt=Luftførende deler

 

De holder til i Sandefjord og wærner fører stort sett alt de har.. og ja de har "slette" dyser :flag_bp:

 

Takk for opplysningen Thorlyn. :thumbsup:

Sansynligheten er stor for at det er nettopp de Windy bruker.....ikke farlig når det er så nære, håper de kan skrus inn fra oversiden .. :sweat:

Da blir det en tur til Sandefjord til uken......Kr.97,00 for 55mm er jo ikke galt, men det er litt rart at 45mm da koster kr. 154,00

Redigert av Finn Erik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja de hadde eksakt like hos Wærner, vil si de skaffet fra Termomarin.

Luftutslipp 55mm, stengbar/vridbar HVIT Defrosterutløp i ABS plast

Byttet bare den øvre delen, den var så sprø i plasten at den gikk istykker da jeg tok den ut. Så var det bare å smette på plass den nye....

Båten blei seende mye nyere ut med en gang :thumbsup: Det er detaljene som gjør det.

Redigert av Finn Erik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...