Jump to content

En uke til vi skal seile i Kroatia, do's and donts?


TICORA

Recommended Posts

Da er det kun en liten uke igjen til vi skal realisere drømmen og seile i Kroatia. 2 familier , 4 voksne og 4 barn legger ut på tur fra Split med en 45 fots Jenneau, Sun Odyssey. Skal bli spennende for en motorbåtmann som meg å se om jeg konverterer etter ferien. Vi siler ut fra Split neste lørdag og planlegger seilaser pr dag på ca 2-4timer. Ser for oss uthavner som oftest med et innslag av en marina når behovet for fasiliteter blir presserende.

 

Noen råd på veien?

Steder en bare MÅ dra?

Noe en bør unnga?

Noe en bør ha med seg som en kanskje ikke tenker på?

 

På forhåmd takk for gode råd. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Du skriver ikke om du har en eller 2 uker i båten. har du 2 vil jeg anbefale å få med deg Korcula har du kun 1 uke som oss blir det litt lange dagsetapper. Vi hadde kun en natt i uthavn og resten i Marina. Milna synes jeg også dere bør få med og den ligger passe til som første eller siste havn i forhold til Split.

tråd om vår tur i Kroatia

 

God Tur. Er et nydelig land å feriere i båt :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Hvar og Korcula er et must. Flotte byer! Ellers vil jeg anbefale Zaklopatica på nordkysten av Lastovo. Her er en flott og beskyttet havn både for ankring, uthavn eller å ligge gratis ved den restauranten som du vil spise på. Vi spiste en nydelig fisk på Konoba Aragusta, men det er sikkert flere med like god mat. Nydelig havn.

Ombord i båten ligger gjerne en bok "The Adriatic Pilot" som gir tips om havner og om du må ta noen værhensyn.

Et flott område å seile i! Ikke glem å ta en dag i Split også. Nydelig by.

 

God tur!

Vestlandskutter  Fairline

Nidelv Marex Hansvik Manzanita

Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11,

First 40.7 NB 8700

Link to post
Share on other sites

Hvar og Korcula er et must. Flotte byer! Ellers vil jeg anbefale Zaklopatica på nordkysten av Lastovo. Her er en flott og beskyttet havn både for ankring, uthavn eller å ligge gratis ved den restauranten som du vil spise på. Vi spiste en nydelig fisk på Konoba Aragusta, men det er sikkert flere med like god mat. Nydelig havn.

Ombord i båten ligger gjerne en bok "The Adriatic Pilot" som gir tips om havner og om du må ta noen værhensyn.

Et flott område å seile i! Ikke glem å ta en dag i Split også. Nydelig by.

 

God tur!

 

Takk for dette. Hvar og Korclula er allerede booket inn, samt at det blir 3 dager i Split etter levering av båt.

Skal ta bilder og oppdatere når jeg kommer tilbakem,

Link to post
Share on other sites

har seilet ikroatia 4 år på rad.Her er det MYE å velge i.her noen steder å velge i som vi syntes er fine.Øya Brac(Bol,Milna). Øya Hvar(St.Clement Ta taxi båt inn til Hvar).ØyaVis (Vis).Bisevo,der er en grotte i fjellet som blir blå en bestemt tid på dagen da solen har en bestemt vinkel,veldig fint,men litt langt åkjøre.Drar dere litt nord over..Rogoznica,Primosten,Kornati øyene.Dette er bare en liten del av herligheten,det er bare og velge og vrake.Farvannet er også veldig rent,men marinaene er litt dyre å ligge i.GOD TUR

Link to post
Share on other sites

Vi starter i Recogniza lørdag. Tenker oss nordover, men sydover ser jo også fin ut. bare en uke så det er vel fornuftig å velge en vei. Det har vært mye innlegg rundt øyene fra Split og sydover, men hva med nordover? Hva ville dere som har vært der før valgt?

Link to post
Share on other sites

Kan anbefale været :thumbsup: er nå i Trogir en fantastisk flott plass, og har det toppers.

Seiler desverre ikke :rolleyes:

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Høres herlig ut! Vi satser på tur i september/oktober. Ikke så varmt da, men likevel... Kroatia er et flott land med nydelig mat i alle prisklasser.

Her fra Korcula:

korcula.jpg

Vestlandskutter  Fairline

Nidelv Marex Hansvik Manzanita

Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11,

First 40.7 NB 8700

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...