Jump to content

Vann i drivstoff fra marina.


mortya

Recommended Posts

Hei igjen alle båtfolk.

 

Har hatt problemer med masse vann i bensinen etter å ha fylt på marinaen der jeg har båtplass.

Dette har skapt ganske store problemer for meg, med grunnstøting og diverse utgifter.

 

Jeg har frem til nå ordnet dette selv da jeg er mekaniker og handymann.

Men den økonomiske biten er vond å bære. (motorhavari + redningsselskapet)

 

For noen dager siden innrømmet marinaen at de er plaget med vann i tankene.

Syntes det er dårlig at de ikke informerer om dette før noen evt. får store problemer.

Dette kunne gått mye verre enn det gikk for meg.

 

Kan jeg få noen råd eller vink videre, slik at jeg kan nyte sommeren alikevel i første båten vi har.

 

Alle råd eller poster er jeg takknemlig for.

 

God sommer.

Link to post
Share on other sites

Kommer tilbake med det etter jeg har tatt kontakt med de igjen.

Vil se hvordan saken utarter seg.

 

Håper de kan hjelpe meg med det økonomiske hvertfall, de 3 - 4 helgene som er ødelagt er vanskelige å gjøre noe med.

 

Send meg en PM om du vil vite dette før saken er ferdig.

Link to post
Share on other sites

Marina' er kan være svære at komme til orde hos. Jeg er selv igang efter at jeg tankede "beskidt " diesel i en lokal marina. Problemet er at bevise at det rent faktisk kommer fra deres anlæg hvis de ikke indrømmer det....

Du står klart stærkere ved at de har indrømmet problemet med tanken...

Held og lykke, godt der ikke er sket mere skade.

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Jeg har desverre opplevet det samme på lokal marina, men med Diesel på en elektronisk motor. Dette var mildt sagt et rent helve...... Marinaen nektet for alt, men med yrke som maskinist, har jeg rutiner for tank drenering, og jeg vet hvor jeg bunrkrer. Jeg skiftet filter for 4000,- på 3 uker, + div rengjøring, og nær motorstopp i liten kuling.... Var rett før dyser måtte ute men, heldigvis finnes denne, for å fjerne vann i Diesel motor for common rail.. Kan fylles direkte i filter.

 

http://www.motorspeed.com/store_main.asp?int_catalog_id=5&int_category_id=0&int_subcategory_id=0&int_page=30&int_product_id=3971

 

Så lykke til, desverre blir ord mot ord, men finn deg en annen marina og bunkre på. Jeg har aldri funnet noe mer i filter eller på tank etter bytte av bunkers stasjon.....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...