Petter-B Startet 14.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2011 (redigert) Jeg har flere slike viskermotorer som jeg gjerne skulle ha fjernet viskerarmen på. Den sitter svært godt og hvordan kan jeg enkelt fjerne visker armene? Hilsen Petter Redigert 14.Juni.2011 av Petter-B (see edit history) Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Ellida Svart 14.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 Hvis viskerarmen sitter så hardt fast at du ikke klarer å slå den løs med en hammer (ikke for harde slag), så bør du bruke en liten tershe. Sitér dette innlegget Link to post
Petter-B Svart 14.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 Kan du vennligst gi meg et lite hint om hva slags verktøy du mener? Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Komodo Svart 14.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 (redigert) På østlandet kaller vi det en avtrekker, av den typen som brukes til å trekke av lager med http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verktoy-og-verkstedutstyr/Avtrekker/Avtrekker-2-armet/ Redigert 14.Juni.2011 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ellida Svart 14.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 Ja det kalles også for avdrager. Hadde en liten stavefeil, da det heter terse. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 14.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 Kan jeg spørre om du er fornøyd med den motoren? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Frittalande Svart 15.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2011 (redigert) eg prøvar meg: Eg var tidlegare på jakt etter, og kjøpte, viskarmotor på Biltema. Til stor lettelse (?) stod det ikkje "Biltema", men "TMC" på motoren. Btw. Prisen er den samme på td. Maritim, men då får du med ei mykje penare embalasje enn på Biltema... Redigert 15.Juni.2011 av Frittalande (see edit history) Sitér dette innlegget Evrybody can be tough.... .........in a distance..! -FDU2- Link to post
index Svart 15.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2011 Dusj godt med rustløser, og la det stå en dag. Vipp så med en skrutrekker innunder kanten på motsatt side av viskerarmen, så skal den gå av. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Eureka Svart 15.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2011 (redigert) Dusj godt med rustløser, og la det stå en dag. Vipp så med en skrutrekker innunder kanten på motsatt side av viskerarmen, så skal den gå av. -denne metoden skal fungere, men legg gjerne noe mellom skrujernet og underlaget for å bygge opp og å beskytte mot riper i feks gelcoat. -brukte denne medtoden under vårpussen. Det kan også hjelpe litt på å brette ut pusserarmen for å fjærne presset fra fjærbelastningen. Redigert 15.Juni.2011 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 15.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2011 Det kan også hjelpe litt på å brette ut pusserarmen for å fjærne presset fra fjærbelastningen. Dette er viktig! Vipp fram hele armen, ellers står den litte splinesforbindelsen i spenn, da låser den seg ganske hardt fast. Dersom du ikke får bikket den av da uten særlige krefter bør du bruke en liten avtrekker slik at du ikke ender opp med å ødelegge noe annet. Da er det brått ikke så billig å mekke selv lenger Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Eureka Svart 15.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2011 Lirk/press med det verktøyet du finner dugandes vekselvis på begge sider. Ett bredt og flatt huggjern og en trekloss for å bygge opp gjør susen. Etterhvert kommer den. Ta ikke av pusserbladet da enden på pusserarma fort kan lage skade i ruta om den plutslig og uforvarende slår seg ned... Tar du av pusserbladet bør du polstre enden med ei fille eller lignede. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.