Jump to content

Hvordan fjerne viskerarmer?


Petter-B

Recommended Posts

Link to post
Share on other sites

eg prøvar meg:

Eg var tidlegare på jakt etter, og kjøpte, viskarmotor på Biltema. Til stor lettelse (?) stod det ikkje "Biltema", men "TMC" på motoren.

Btw. Prisen er den samme på td. Maritim, men då får du med ei mykje penare embalasje enn på Biltema...

Redigert av Frittalande (see edit history)

Evrybody can be tough....

.........in a distance..!

-FDU2-

Link to post
Share on other sites

Dusj godt med rustløser, og la det stå en dag. Vipp så med en skrutrekker innunder kanten på motsatt side av viskerarmen, så skal den gå av.

 

-denne metoden skal fungere, men legg gjerne noe mellom skrujernet og underlaget for å bygge opp og å beskytte mot riper i feks gelcoat. -brukte denne medtoden under vårpussen. Det kan også hjelpe litt på å brette ut pusserarmen for å fjærne presset fra fjærbelastningen.

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det kan også hjelpe litt på å brette ut pusserarmen for å fjærne presset fra fjærbelastningen.

Dette er viktig! Vipp fram hele armen, ellers står den litte splinesforbindelsen i spenn, da låser den seg ganske hardt fast.

 

Dersom du ikke får bikket den av da uten særlige krefter bør du bruke en liten avtrekker slik at du ikke ender opp med å ødelegge noe annet. Da er det brått ikke så billig å mekke selv lenger :smiley:

Link to post
Share on other sites

Lirk/press med det verktøyet du finner dugandes vekselvis på begge sider. Ett bredt og flatt huggjern og en trekloss for å bygge opp gjør susen. Etterhvert kommer den. Ta ikke av pusserbladet da enden på pusserarma fort kan lage skade i ruta om den plutslig og uforvarende slår seg ned... Tar du av pusserbladet bør du polstre enden med ei fille eller lignede.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...