Jump to content

Langtidsprosjekt: Gammal laksebåt skal bli "plattgatter"


thamule

Recommended Posts

Hei!!

 

 

imag0445.jpg

 

Har tenkt å prøve meg på eit oppussingsprosjekt. Har fått ein gammal trebåt til disposisjon. Denne har tidlegare vorte brukt til laksebåt, og derfor den blå glasfiberkanten rundt ripa. Dette kjem til å bli ein voldsom læringsprosess for meg. Og sikkert eit prosjekt som kjem til å gå over lang tid. Eg kan svært lite, men har interesserte og kompetente folk i familien. Og eg er ganske så sta, så båten skal bli bra til slutt. Det er meir bilder lenger nede i posten.

 

Eg ser for meg å gjere dette med båten:

 

  1. Få fram trefarge og behandle utvendig
  2. Få fram trefarge og behandle innvendig
  3. Nytt akterspeil eller ei plate på utsida av den gamle
  4. Lage dekk framme
  5. Fjerne plasten rundt ripa og lage det til fint
    Det hadde vel forsåvidt vore mulig å bygge rundt denne kanten. Den er jo eit greit utgangspunkt. Men eg føler det blir helt feil. Og vil derfor egentlig fjerne dette. Sjølv om det nok stivar av båten ein del. Innspel?
  6. Vindskjerm
  7. Sofa bak og stolar framme ved førarposisjon
    Ser for meg kvitt skinn
  8. Fin tredørk
  9. Kalesje til å treke over den når den ikkje er i bruk
    Båten kjem nok til å bli ein finværsbåt og ser derfor ikkje behov for kalesje som kan brukast under på sjøen
  10. Kjøpe ein utenbordsmotor.
    Eigaren før den forrige hadde 70 eller 75 hestar på denne. Då rævna akterspeilet. Så må enten forsterke dette eller satse på mindre motor. Plasten som er rundt ripa no, styrkar veldig båten. Så eg må nok som nevnt styrke opp litt på ein annan måte.
    Vurderer også å lakke påhengsmotoren slik at den kanskje passar bedre til trebåt. Føler det kanskje blir litt krasj med trebåt og fancy ny utenbordsmotor. Var egentlig på jakt etter båt med moglegheit for innenbordsmotor. Denne kan nok byggast om, men det blir for mykje jobb. Får også denne båten rimelig, så då satsar eg på utenbordsprosjekt denne gangen...

 

Når det kjem til plass å jobbe med måten, så er det litt problematisk. Eg kjem frå Sogn og bur i bergen. Men båten ligg på land i Sogn. Så eg ser på moglegheitene for å få frakta båten inn til Bergen for å lette arbeidet litt. Men eg får eventuelt ta dette på sikt. Kanskje nokon veit om ein båtklubb eller berre ein grusplass med plass til eit partytelt??? :fishing: Her i Sogn er det uansett ikkje problem med plassen. No står båten i naust, men må nok ut av dette etter kvart.

 

Lurer på å begynne å jobbe litt idag. Litt usikker på kor eg skal begynne, men kanskje eg begynner innvendig med å fjerne maling. Og det første eg derfor lurer litt på er eit godt stoff til å bli kvitt malinga på innsida av båten.

 

Håpar forumet her er fullt av folk som interesserer seg litt for slike prosjekt, og kanskje har eit innspel eller to å komme med ? :cheers_wine:

Takkar for alle svar :smiley:

 

 

imag0466.jpg

Akterspeil

 

foto040_2.jpg

Frå sida. Nederste båten på bildet.

 

foto042_2.jpg

Bau frå sida

 

imag0464.jpg

Innvendig

 

imag0460.jpg

Innvendig med det som er igjen av dørken

 

imag0458.jpg

Innvendig

 

imag0457.jpg

Innvendig

 

imag0455.jpg

Innvendig

 

imag0454.jpg

Bau

 

imag0448.jpg

Akterspeil

 

imag0447.jpg

Innvendig

 

Thamule lurer på:

Stoff til å fjerne malinga invendig i båten

Redigert av thamule (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis du flytter akterspeilet noen cm lenger fram, blir du kvitt alle da flisede endebordene.

 

Så lenge du skal legge dekk, ville jeg ikke fjernet innvendig malig, bare malt den på nytt igjen. Så kan du eventuelt lage garnering av mahognylister e.l. som du fester på innsiden av spantene der det blir synlig.

Link to post
Share on other sites

Hvis du flytter akterspeilet noen cm lenger fram, blir du kvitt alle da flisede endebordene.

 

Så lenge du skal legge dekk, ville jeg ikke fjernet innvendig malig, bare malt den på nytt igjen. Så kan du eventuelt lage garnering av mahognylister e.l. som du fester på innsiden av spantene der det blir synlig.

Akterspeil:

Dette hørdest jo forsåvidt lurt ut. Då vil eg jo løyse problemet med flisa endebord som du seier. Men det er vel enormt mykje meir arbeid å flytte akterspeilet enn å ikkje gjere det? Eg tenkte kanskje ei treplate på utsida av den gamle. Då kan eg kanskje lage den til slik at den skjuler dei stygge endane? Eventuelt med list rundt? Blir kanskje berre tull det. Men var berre ein tanke.

 

Garnering:

Dette var jo ein kjempegod idè. Jammen bra eg ikkje begynte å skrape vekk maling idag.

Eg veit ikkje kva som vil ta mest tid eller arbeid, å fjerne all malinga som er der og gjere treverket fint, eller å male opp igjen på og så garnere. Garnering blir nok det finaste trur eg. Fant eit par bilder. Og det ser veldig bra ut.

 

Eg har forstått deg rett når det er dette du tenker på?(Eg visste ikkje kva garnering var for noko :p):

IW31Garnering.jpg

 

panelutsnitt.jpg

 

garnering.jpg

 

Kva farge eg malar med betyr vel ingenting det då. Men kva med seinare vedlikehald bakbom garneringa? Eg fant fram til eit vedlikehaldsråd eg fant i trebåttråden. Men det ser ut til å vere basert på at det som er bakom er olja. Hos meg vil det vere malt. Kanskje det ikkje vil vere noko slitasje på malinga? Mykje spørsmål her. Men det er flott at slike som deg tar seg tid til å svare :)

 

Hvis du skal legge garnering, enten du nå bruker skinn eller tre, så er det viktig at det er en åpning øverst og neders.

Både fordi det må få komme luft til, og luft som sirkulerer. Stillestående luft er en av trebåtens verste fiender.

Det som er vanlig er å la garnringen gå ned til benkene, og så ha mulighet til å fjerne lemmene på benkene når båten ikke er i bruk.

Det er også viktig å ha åpning slik at du kan komme til å behandle skroget bak garneringen.

En måte å gjøre dette på er å fylle en trykkspray flaske med olje av ett eller annet slag, stikke det opp under garneringen og spraye oppover.

Har du mulighet til å komme til ovenfra, så gjør du det samme der.

 

Hvis du alikevell skal garnere, så er det ikke så viktig å skrape vekk gammel maling eller hva det er. Som du ser på det andre bilde fra forpiggen min, etter at garneringen er fjernet, så ser det ikke særlig pent ut. Her har jeg bare skrapt vekk det som var løst.

 

Det du imiddlertid må sjekke er om det er råteanngrep på spant eller innsiden av skroget.

Redigert av thamule (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...