Jump to content

Bo i båt, båtplass Bergensområdet?


Sande (exSkjælø)

Recommended Posts

Heisan

 

Jeg har lest i eldre tråder om å bo i båt i Bergen, men velger likevel å starte en ny i denne forbindelse.

 

Jeg skal jobbe på Sandsli fra høsten av og en tid fremover. I den forbindelse har jeg fundert litt på å ta med skøyta opp og bruke henne som bobåt. Har ikke helt bestemt meg for dette ennå, men har ringt litt rundt for å forhøre meg etter plassmuligheter. En ting er at det er vanskelig å få båtplass, og å da forsøke å få plass til ei skøyte med bredde 5 m, lengde 47 fot er ikke det enkleste :giggle:

 

De jeg har snakket med hittil er: BSSK, Bergen Seilforening, Hjellestad marina + noen andre jeg har funnet på google earth i samme område. Noen av dem har ledige plasser, men da for mindre båter.

 

(I Bergen har jeg kontaktet Solheimsviken og Elsero, men jeg ønsker primært å være nærmere Sandsli.)

 

Forsøker derfor her inne, om det er noen som har kjennskap til brukbare "bobåt"plasser i området og hvem jeg i så fall kan kontakte. Lurer også på om det finnes andre plasser enn BSSK med "skøytemiljø" i Bergensområdet?

 

(Red: PS. Jeg er usikker på om dette innlegget går mot forumreglene og regnes som annonse? Beklager det i så fall, og har forståelse for om det da blir slettet.)

Redigert av Skjælø (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi hadde gamlemåten til dykkerlubben liggende på komunekaien på Espeland. Mener å huske det var strømskap på kaien også. (begynner å bli ti år siden nå).

 

Prøv hos Kjapp Marina

Mulig det går an å ligge longside langs ytterste bryggen.

 

Ellers er det god bussforbindelse, så du trenger ikke kvie deg for å ligge deg i sentrum. Er jo greit å ligge midt i smørøyet.

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...