Jump to content

Bo i båt, båtplass Bergensområdet?

Sande (exSkjælø)

Recommended Posts

Heisan

Jeg har lest i eldre tråder om å bo i båt i Bergen, men velger likevel å starte en ny i denne forbindelse.

Jeg skal jobbe på Sandsli fra høsten av og en tid fremover. I den forbindelse har jeg fundert litt på å ta med skøyta opp og bruke henne som bobåt. Har ikke helt bestemt meg for dette ennå, men har ringt litt rundt for å forhøre meg etter plassmuligheter. En ting er at det er vanskelig å få båtplass, og å da forsøke å få plass til ei skøyte med bredde 5 m, lengde 47 fot er ikke det enkleste :giggle:

De jeg har snakket med hittil er: BSSK, Bergen Seilforening, Hjellestad marina + noen andre jeg har funnet på google earth i samme område. Noen av dem har ledige plasser, men da for mindre båter.

(I Bergen har jeg kontaktet Solheimsviken og Elsero, men jeg ønsker primært å være nærmere Sandsli.)

Forsøker derfor her inne, om det er noen som har kjennskap til brukbare "bobåt"plasser i området og hvem jeg i så fall kan kontakte. Lurer også på om det finnes andre plasser enn BSSK med "skøytemiljø" i Bergensområdet?

(Red: PS. Jeg er usikker på om dette innlegget går mot forumreglene og regnes som annonse? Beklager det i så fall, og har forståelse for om det da blir slettet.)

Redigert av Skjælø (see edit history)

Vi hadde gamlemåten til dykkerlubben liggende på komunekaien på Espeland. Mener å huske det var strømskap på kaien også. (begynner å bli ti år siden nå).

Prøv hos Kjapp Marina

Mulig det går an å ligge longside langs ytterste bryggen.

Ellers er det god bussforbindelse, så du trenger ikke kvie deg for å ligge deg i sentrum. Er jo greit å ligge midt i smørøyet.

Mvh
Simon

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...