Jump to content

Lanterner til Mørebas som ikke virker


BETLITENOW

Recommended Posts

Da må du nok frem med prøvelampe og se om du kan finne ut hvor spenningen stopper. Du skriver at du har sjekket at sikringer og pærer er i orden. har du sjekket at det er spenning ved sikringsboksen? Der ville jeg begynt måling iallefall. finn et jordingspunkt til klypa bak på prøvelampa og sett spissen på den ene polen i sikringsbokse, lyser det da har du spenning. neste sted for måling er bryteren. er det kontakt her er det som regel enten ledningsnetet eller selve lanternen. men om alle lanterner er svarte ligger nok feilen før selve lampene.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

En lurig feil jeg har oplevd to ganger er at sikringene har fått et belegg, ikke grønt ir, men et usynlig belegg. Måler man sikringen med Ohm meter, så er den OK. Belaster man kursen kan det ikke gå strøm. Puss av begge ender, så funker det igjen.

 

Faxen :flag_bp:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Hei! og velkommen som BP medlem, her inne finns det masse ekspertise på det du etterspør, og eg ser det er fleire allerede som har gode tips. :thumbsup:

 

Så flott det enno finnest att mørebasentusiastar :cheers_wine: , kva type Mørebas er det du har fått tak i ?

 

 

 

:flag_bp:

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...