tilsjos.no Startet 29.Juni.2011 Del på Facebook Startet 29.Juni.2011 Nå samles to tradisjonsrike båtkulturer hos Viknes. – Beslutningen om å kjøpe Skilsømodellene er basert på vår overbevisning om et fremtidig sterkt båtbyggermiljø i Norge, skriver nettsiden. Viknes kjøper Skilsø Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
Blue_Dragon Svart 5.Juli.2011 Del på Facebook Svart 5.Juli.2011 Skilsø nedlegger etter 92 år uten konkurser men nå ble markedet for vanskelig. RIP. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 5.Juli.2011 Del på Facebook Svart 5.Juli.2011 Hvilke andre ligger i faresonen mon tro.... Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 5.Juli.2011 Del på Facebook Svart 5.Juli.2011 Skilsø nedlegger etter 92 år uten konkurser men nå ble markedet for vanskelig. Eller at de har et modellvalg som ikke er attraktivt nok / selger nok. Muligens en kombinasjon. I tillegg eksporterer de vel en del, og der jobber nok markedet i mot de. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 5.Juli.2011 Del på Facebook Svart 5.Juli.2011 (redigert) Er meget spent på hvordan Viknes har tenkt å gå frem for å gjøre enn bedre jobb en Skilsø i disse tider.. . Redigert 5.Juli.2011 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 7.Juli.2011 Del på Facebook Svart 7.Juli.2011 Sterk krone gjør export meget vanskelig. Windy sliter også veldig. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Juli.2011 Del på Facebook Svart 7.Juli.2011 Nord west er eneste jeg har hørt om som gjør det bra. Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 7.Juli.2011 Del på Facebook Svart 7.Juli.2011 Nord West gjør de det bra i Norge også? Har de solgt mange nye i år? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Juli.2011 Del på Facebook Svart 7.Juli.2011 (redigert) De satser sterkt på Norge. Ansatt to nye selgere. Vet ikke hvor mange nye de har solgt i Norge i år. Vet at 430 ble utsolgt tidlig. 15 levert siden lansering i februar. 420 har de lagd ca 130 av siden 2005. 370 ca 80 om jeg husker rett. Redigert 7.Juli.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 7.Juli.2011 Del på Facebook Svart 7.Juli.2011 Synes Skilsø lagde flotte båter, bedre enn Viknes så dette er rett og slett trist. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 7.Juli.2011 Del på Facebook Svart 7.Juli.2011 (redigert) Lurer på hvordan Marex, Viksund, Windy m.fl. ligger an. Selger de nok båter, eller blir det en del minus i år? Selges det kanskje mer av lukkede båter m/u flybridge nå når sommeren i Norge har blitt svært skiftende mht været? Færre båter totalt sett, men forholdsmessig flere av denne typen. Redigert 7.Juli.2011 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Juli.2011 Del på Facebook Svart 7.Juli.2011 Etter det jeg hører er markedet generelt ganske elendig. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 7.Juli.2011 Del på Facebook Svart 7.Juli.2011 Ja, det hører jeg også. Men for elendig er det. Er det slik at andre enn Skilsø må "legge inn årene" etter årets sesong? Har hørt fimaer tilknyttet båtindustrien som har måttet permitere mange. Spørs vel også hvor mye egenkaptial de forskjellige båtbyggerene har og hvor "snille" bankene er. Ser at en del nå bruker mye penger på markedsføring, mens andre er nesten usynlige. Sitér dette innlegget Link to post
pam Svart 7.Juli.2011 Del på Facebook Svart 7.Juli.2011 (redigert) Det er virkelig sørgeligt at et så gammelt og fint firma skal gå den vej. På mange måder under det mig desværre ikke at nogle af de gamle værfter får problemer, udviklingen går hurtigt, meget hurtigt og det virker mange gange somom de mindre værfter står stille, det gælder også Skilsø. Når man sammenligner den service som mindre værfter yder sammenlignet med de store fra f.eks. UK, så ligger de langt bagefter. Jeg har en del kommunikation med mindre værfter, og selvom de er flinke så er service og kundepleje ikke det første man tænker på... Hvordan man kan lade være med at svare på mails, eller telefon mv. kan jo undre når man lever af kunderne og er afhængig af det ry og rygte de giver en. Sammenlignet med mange andre brancher - og opfattelsen af service der, så ligger vores lokale bådbranche her i Norden generelt langt bag efter. Det er ufatteligt at man som producent af både i million-klassen ikke vågner op, og det har mange gange slået mig at man nærmest skal være taknemmelig for at få lov til at bruge sine penge i branchen - hvor er finessen Den lille ekstra ting der gør at man lige bruger det ekstra på båden og føler sig godt tilpas ved at gøre det... Der er en generel mangel på forståelse for moderne medier og brugen af dem. Det har altid undret mig at man ikke ser nogen producenter på Baatplassen, eller at de aktivt deltager i debat, det er da en oplagt mulighed som nærmest er indbygget i andre brancher. Hvor er de gode billeder og præsentationer af nordiske både?? Søg på Sunseeker eller andre større værfter, og du får masser af materiale og store detaljebilleder af deres produkter, søg på nogle af vores lokale værfter - og du får små dårlige billeder i de fleste tilfælde, beskrivelser på lokalsprog og web-sider der ligner noget fra 1990 . Hvor ville jeg som uvidende kunde lægge mine penge... Der findes undtagelser, og værfter der er begyndt at vågne, Marex er et af dem, og Windy, NW mf. men det er faktisk undtagelserne, og der er lang vej for at fange de store franske værfter eller bare komme i nærheden af de engelske. Pheew det her er virkelig noget der kan få mig op af stolen Redigert 7.Juli.2011 av pam (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.