Jump to content

Medlemmer som er pålogget


Per Arve

Recommended Posts

Når du logger på et nettsted kan eier av dette nettstedet lese en rekke opplysninger om din maskin. Dette lagres i loggfiler og kan brukes til statistikk.

Dette nettstedet er medlemsbasert, og du foretar en bevisst innlogging.

 

Skal du logge på et sted anonymt må du bruke spesielle tjenester.

Link to post
Share on other sites

At man er overvåket også her ser man jo på Ingars svar på KNBF- Synspunkter hvor det kommenteres at Generalsektreteren er medlem her, men ikke har vært pålogget siden  oktober.

 

Man er vel alltid overvåket på en eller annen måte når man er online.

 

Misbrukes det til uønsket e-post og lignende er det jo misbruk.

 

 

Jolla

Link to post
Share on other sites

Så lenge en ikke har noe å skjule er det vel greit nok. Det er jo faktisk nok å ha en påslått mobiltelefon med seg for å kunne spore dine bevegelser rimelig nøye........

 

Ønsker en ikke å vise at en leser "Båtplassen" er jo tipset om gjestepålogging greit.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Er usikker på hva dette egentlig dreier seg om , men hvis det er IP logging du tenker på:

 

IP loggingen her på forumet tjener kun den hensikt å hindre hacking ved at man legger inn en minimumstid mellom hver posting fra samme IP adresse.

Dette har ingenting med å være pålogget på å gjøre, en hvilken som helst nettside kan logge IP'en de de som besøker den.

F.eks. kan Båtmagasinet logge IP på forumet sitt på samme måte som oss.

 

Så godt som alle som knytter seg til internett via privat abbonenment har dynamisk IP, det vil si at adressen er forskjellig hver gang man besøker forumet.

 

Man må ha innsyn i loggen til internett-tilbyderen for å kunne finne ut noe om dette.

Ingen internett-tilbydere vil frigi opplysninger slike opplysninger til andre enn politiet.

 

Som SveinHa skrev, så lenge man viser en normal fremferd er det ingen grunn til å være betenkt over at man må registrere seg.

 

Dere som har vært her en stund har vel også registrert alle fordelene som følger med registrering, man kan bli varslet om nye innlegg, kontakte hverandre anonymt etc.

 

Ikke minst tror jeg det har bidratt til det gode miljøet vi har fått her. :smiley:

Link to post
Share on other sites


Jolla: At man er overvåket også her ser man jo på Ingars svar på KNBF- Synspunkter hvor det kommenteres at Generalsektreteren er medlem her, men ikke har vært pålogget siden  oktober.

 

Dette er opplysninger som ligger åpent for alle.

 

Det eneste som er skjult for "vanlige" medlemmer er IP og email adresser.

Link to post
Share on other sites


Dere som har vært her en stund har vel også registrert alle fordelene som følger med registrering, man kan bli varslet om nye innlegg, kontakte hverandre anonymt etc.

 

Ikke minst tror jeg det har bidratt til det gode miljøet vi har fått her. :lol:


Er fullstendig enig.

 

Eneste jeg kunne tenkt meg i tillegg er en egen Båtchat. Med så mange taletrengte som vi er her (meg inkludert altså), kunne det kanskje vært en ide. En chat blir jo aldri det samme som et Forum selvsagt, men det kunne vært et greit supplement. Jeg foreslo det en gang på BM. men gehøret var ikke det helt store.

 

:smiley:

Link to post
Share on other sites


Jonny:
Eneste jeg kunne tenkt meg i tillegg er en egen Båtchat. Med så mange taletrengte som vi er her (meg inkludert altså), kunne det kanskje vært en ide. En chat blir jo aldri det samme som et Forum selvsagt, men det kunne vært et greit supplement. Jeg foreslo det en gang på BM. men gehøret var ikke det helt store. :smiley:

 

Vi har vurdert det, det er en egen chatte-mod for YaBB. Men det vil innebære endel jobb og vi har måttet prioritere andre ting først.

Men jeg antar at dette kommer når vi oppgraderer til neste YaBB versjon.

Link to post
Share on other sites

Jøss Ingar.

 

Ja, jeg er for en gangs skyld målløs.

 

Du og Dine medarbeidere har virkelig fått det til.

 

Hvis noen skulle være i tvil, så ville jeg selvsagt valgt Forum hvis valget hadde stått mellom det og chat. Chat er jo slabberas, mens Forumet jo er lærerikt, søkbart og nyttig på alle måter.

 

:smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke stort annet en fordeler med å logge seg inn.(er jo frivillig)

Har hatt mye glede av Båtmagasints forum, men ble etterhvert utrolig

lei av alle () svarene. Ser jo også hvem som har gått over hit, er ikke mange

() "ustyrtelige morsomme" kommentarer her. Håper dere som administrerer

forumet her, holder ut leeenge.

 

Ben

Link to post
Share on other sites

Sett at fruen satt på jobb foran datamaskinen og SÅ LETT kunne se at jeg holder på her på denne siden. I stedet for å holde på med noe hun hadde bedt meg om, før hun gikk?

 

Nåde meg da.........

 

Tipset om gjestepålogging var genialt.

 

:lol:

Link to post
Share on other sites


Per Arve: Sett at fruen satt på jobb foran datamaskinen og SÅ LETT kunne se at jeg holder på her på denne siden. I stedet for å holde på med noe hun hadde bedt meg om, før hun gikk?

Vel, som dere kanskje har sett er jeg her hele tiden.

 

Dvs egentlig ikke, har en maskin som står oppe med båtplassen hele tiden, det blir noe annet..

Iom at forsiden og emnelistene nå har auto-update forteller det egenlig ikke så mye om hva personen bak bedriver.

Kona kan ihvertfall ikke bruke det som bevis...  :cheers:

Link to post
Share on other sites

PC'n står på for det meste. Åpner baatplassen.no tidlig, stenger når maskinen tas ned. Dette betyr ikke at jeg konstant er inne på baatplassen.no, selv om jeg er synlig som pålogget. Med 512 MB RAM har jeg til nå ikke behøvd å legge ned Internett når jeg gjør andre ting. Andre får tro hva de vil, hvilket de også gjør! Greit nok for meg. :cheers:

Link to post
Share on other sites

:lol: :lol: :lol: :lol:

 

Husfruen er nå avslørt med med at jeg er inne på baatplassen og titter mens kapteinen er på jobb. Oda1 var logget to ganger fikk jeg høre.  :cheers::lol: :lol: :lol:

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...