Yankee Startet 5.Juli.2011 Del på Facebook Startet 5.Juli.2011 Har en origo kombinert rødsprit/elektrisk som jeg ikke får til å brenne på ene siden. Dette er av den typen som ikke har beholdere til å ta ut, men som fylles via hull som er blendet med skrue, og står noen centimeter på siden av selve brenneren. På den siden som virker ser jeg rødspriten komme opp i brenneren, og det er en slags "bomull" synlig. I den som ikke vil brenne kommer ikke rødspriten frem i hullet, og nedi ser det ut som ett metallgitter. Er her noe som må tas vekk for å få den til å funke? Apparatet er fra 2005 og kun brukt på strøm tidligere.Kommentar fra moderator: Endret tittelen fra Origo til Kenyon Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 5.Juli.2011 Del på Facebook Svart 5.Juli.2011 Kjenner ikke akkurat ditt apparat, men jeg hadde en Origo som kun var for rødsprit, her kunne man legge inn en gummiplate for og hindre fordampning av spriten når den ikke var i bruk. Sjekk om denne platen er der, da vil du ikke klare og tenne brenneren. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Yankee Svart 7.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2011 Har vært borti slik gummiplate i annen modell. Er ikke det som er årsaken. Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 8.Juli.2011 Del på Facebook Svart 8.Juli.2011 Dårlig sprit? Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 8.Juli.2011 Del på Facebook Svart 8.Juli.2011 Først åpne og fjerne svart gummiplate som er der for at ikke spriten skal fordampe når det ikke er i bruk. Så er det det du kaller bommull som er noe som skal suge til seg og holde på spriten og skal følgelig ikke røres samme med risten. Har du fyllt opp beholderen ved å holde den på skå slik at du får inn og mettet denne bomullen? Og selvsagt åpnet spjeldet helt, skal ikke være synlig fra oven. Hvis dette er gjort riktig så skal det brenne og kaffien er snart klar. Sitér dette innlegget Link to post
Vidar F.H. Svart 8.Juli.2011 Del på Facebook Svart 8.Juli.2011 Er det noe liknende som dette? Aner ikke åssen det funker, men ettersom du nevner at det er noe bomull på siden som virker, mens andre siden ikke har noe der... veke? Har du ikke håndboka? Kan jo hende det står noe der. For øvrig er bilder kjempegreit, så slipper du få masse svar på helt andre apparater. Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
M/S AIOLOS Svart 8.Juli.2011 Del på Facebook Svart 8.Juli.2011 Maler litt videre på dette. Hvis det er elektrisk tenning på denne, lik de som finnes på nyere griller så vil du jo høre om det er funksjon når du trykker på tenningen og bedre, varme. Har du også prøvd med en lighter, lang type? Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 11.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2011 Spriten er samme på begge sider. Modellen ligner på den på bildet, men den jeg har er med svart glassplate til å legge nedpå. Ikke elektrisk tenning. Er der noe veke som skal settes nedi? kan den være brent opp??? Skal prøve å få tatt noen bilder i dag. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Jeg mener du skal bruke en sånn lang lighter og stikke den nedi, samme som de andre typene fra origo. Men ta noen bilder så er det kanskje lettere å finne en løsning Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 13.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2011 Jeg må bare beklage, men jeg tok vist feil. Det er ikke origo som står i denne båten. Trodde det var samme som i forrige båt men Merket på dette apparatet er Kenyon og står i en Bayliner fra 05. Prinsippet på dette er nok litt anerledes enn på Origo siden her er en ring med mange små hull rundt kanten, i tillegg til hullet i midten som skal ha veke. Ser ut til at veken er borte vekk rett og slett. Produksjonsfeil maybe... Noen som har ide om hvor jeg kan få tak i en ny sånn brenner eller veke? Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 13.Juli.2011 Del på Facebook Svart 13.Juli.2011 Ja dette var noe helt annet ja,. Alle kan ta feil, også jeg. Det er vel originalmontert det apparatet så du kan jo enklest ta kontakt med forhandleren i Norge eller nær deg. Men hvis det er veke så er det vel olje under trykk på et vis ??? Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 13.Juli.2011 Del på Facebook Svart 13.Juli.2011 Google på Kenyon boat cooking Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Yankee Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 Fant dem her. http://kenyonappliances.com/product Det sender 2 nye til meg for $5.+ frakt som nok vil utgjøre det meste av prisen. Slipper jo mva da siden det blir så lite beløp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.