Jump to content

tresnekke på land hele året.. hva bør jeg gjøre?

spjærøy26

Recommended Posts

har bestemt at snekken min blir stående på land i år. jeg har reisejobb resten av året, så gidder ikke bekymre meg om båten ligger over eller under vann..

men jeg får da tid til og pusse den ordentlig opp..

men hva bør jeg gjøre med den for at undgå problemer når den skal på vannet til neste år? tenker på tørke og sprekker... :confused:

Trebåter har ikke godt av å stå på land og tørke. Husker jeg hadde en gavelbåt stående på land mens jeg var i millitæret. Den kom seg aldri helt etter dette...

Sørg ihvertfall å dekke den til mot solsteiken, og sett gjerne en hagespreder under den i ny og ne slik at den ikke tørker helt ut.

Mvh
Simon

Det der med at trebåter ikke tåler å ligge på land tar jeg med en klype salt.

For noen år siden renoverte vi en Burekrysser som så ille ut. Den stod på land ihvertfall to år. Når den skulle ut tok vi farm i sprekkene før sjøsetting, det tok ikke lange tiden før den var tett.

Har du fått større skader enn normale små sprekker trenger du kanskje en reparasjon uansett. De som driver med trebåter (proffesjonelle) har jo båter stående på land i flere år. Det virker ikke som om det er noe problem :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...