Jump to content

På jakt etter glidelås glide(zipper) til kalesje Sea Ray

Geir Dahl

Recommended Posts

Har samme problem med min 2003 model. Trodde det var en avfetting jeg hadde brukt som tok knekken på de. Men fant fort ut at det rett og slett er elendig kvalitet. Hos meg er det selve plast "knoppene" som irrer bort, blir mindre, eller bare faller av.

Forøverig er YKK en av verdens største på glidelåser. Så mange salmakere og stoffbutikker kan nok sikkert bestille det som passer.

Har vurdert selv å bytte glidlåsene på min. Men bytte kun glidlåser på en 8 år gammel kalesje blir egntlig litt bortkastet. Siden vinduene har krympet litt ser jeg nå at sømmene generelt har blitt svakere, og begynt å revne noen steder der glidlåsene har blitt trange å dra helt igjen.

Da kan en like gjerne få sydd en ny med bedre glidelåser. Og samtidig bytte glidelåsdelen som slides i sporene i targabøylen med bedre kvalitet.

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...