Jump to content

Tragedien på Utøya og i Oslo, gi din kondolanse her


Pjolter

Recommended Posts

Min dypeste medfølelse til alle de berørte. Jeg har også fått kondolanse fra mine internasjonale kontaker som går til hele landet vårt. Herved overbringes også de. Spesielet amerikanerne ser ut til å forstå stemningen preget av sjokk og sorg som nå preger hele landet, av forståelige grunner.

Link to post
Share on other sites

Mine tanker og medfølelse går til de etterlatte, de vil være i mine tanker i fremtiden, og hele nasjonen med. Min minste sønn og mine kjære foreldre var ufattelig nærme terrorbomben, men heldigvis allikevel trygg nok avstand, da minsten lenge hadde ønske om å være på ferie i Oslo en tur. Jeg føler en sterk takknemlighet for at jeg fikk dem hjem igjen, men blir overskygget over alle de lidelser andre i disse dager opplever. Ord blir fattige i en slik stund.

Link to post
Share on other sites

Mine tanker går mod nord til alle dem der er berørt af denne tragedie. Det er så ufatteligt brutalt og meningsløst at man mangler ord.

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Dette er en fryktelig hendelse som det er umulig å skjønne omfanget av. Tankene går til de overlevende og de etterlatte etter de som ble revet bort.

 

Det var svært imponerende å se alle private båteiere som trosset alle advarsler og egen frykt for å redde ungdommene i sjøen. De var ekte helter!

Link to post
Share on other sites

Det er kvalmt at denne mannen betegner seg selv som nasjonalist! ingen som er glad i vårt folk og land ville utført en slik grusom handling mot sine egne!

 

All ære til alle hjelpe mannskaper og min dypeste medfølelse til de berørte og pårørende.

KNS medlem

Link to post
Share on other sites

Tragedien har begynt å synke innover oss alle nå. Først reagerte man med vantro, så med sinne og dernest med sorg.

Nå 5 dager etter går tankene mer og mer til de etterlatte og pårørende. Vi andre har fått bearbeidet noe av sjokket, mens for de direkte berørte vokser tragedien seg bare større og større.

Tanken på at det var en overvekt av unge mennesker som ble utsatt for dette gjør tragedien enda større, det er ikke meningen at foreldre skal overleve sine barn.....

 

Jeg vil gjerne få dele min dypeste sorg og medfølelse med de etterlatte og pårørende etter disse hendelsene.

Jeg håper de får så mye støtte og hjelp som mulig både i dag og i tiden som kommer til å takle denne fortvilte situasjon.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg slutter meg til rekken av kondolanser. Jeg har sittet og grått foran TV-apparatet hver dag, dette er ikke til å fatte.

Det eneste jeg vet nå, er at denne mannens handlinger har ingen ting med politikk og demokrati å gjøre.

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Fikk en hyggelig telefon i sted etter lørdagens repotasje om utøya i vg.

 

Ble gjenkjent av hun først jeg hentet ut og ble oppringt av henne og faren... hun hadde det bra men kom fortsatt til å bli på sykehuset i trondheim en stund til.

 

hyggeligt å få vite hvordan det sto til med henne :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...