cavaler Svart 5.Juni.2012 Del på Facebook Svart 5.Juni.2012 Dette hørtes jo veldig bra ut Osa , gratulerer med vellykket arbeid, da er i allefall motor og gir god for mange nye år på sjøen. Hilsen Rune Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Javi Svart 5.Juli.2013 Del på Facebook Svart 5.Juli.2013 (redigert) Kan noen hjelpe? Jeg har hatt ute skruen som er ringet inn på bildet under. I en manual fant jeg et bilde som skulle vise oljepåfylling. Pilen så ut til å peke på denne skruen. Jeg tok den ut (dumme meg), men vet jo nå at det er justeringsskruen for bremsebåndet. Problemet nå er at skruen ikke går helt inn igjen. Den er så tung å skru at jeg er redd for å dra den tvers av. Det mangler 7-8 mm for å få den inn. Det må være denne skruen det da...det er bare ei skive der, men det er kanskje nok? (Det er jeg som har løsnet på skruen NÅ, den har ikke vært slik!)Jeg er litt nervøs for å gjøre dette men hvis du mener det er løsningen, må jeg vel til pers!?! Jeg går ut i fra at skruen skal treffe i sporet som vist under. Kan de være båndet som har forskjøvet seg slik at skruen treffer kanten ved siden av sporet? Noen som har vært borti at skruen går tregt? Gjengene ser ikke ut til å være skadet. Redigert 5.Juli.2013 av Javi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
cavaler Svart 5.Juli.2013 Del på Facebook Svart 5.Juli.2013 Hei, Går skruen tregt hele veien eller blir den tregere jo lenger inn du skrur den? Hvis du har plass så kan du jo prøve å se inn i skruehullet om du ser hvordan sporet i bremsebåndet er i forhold tilskruehullet... Skruen SKAL gå forholdsvis lett hele veien inn til den begynner å stramme båndet, selv da skal den ikke være så treg som det du beskriver, så enten må det ha skjedd noe med gjengene, enten på skruen eller skruehullet, eller så støter skruen mot noe inni kassen. Hilsen Rune Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
osa Svart 6.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2013 Hei Det er ikke så mye løse ting der inne, så hvis skruen/bolten støter mot noe så må det vel være at bremseband-klaven har forskjøvet seg noe. Så vidt jeg kan forstå så kan den ikke forskyve seg sidelengs, så en mulighet kan være at den har vridd seg litt rundt. Hvis gearet sto i revers da du demonterte bolten, er det jo et ganske bra vridnings-press/drag på bandet slik at det kan ha forskjøvet seg rundt i retning mot bolten(rød pil).... og kanskje så langt at bolten treffer på toppen av "hakket"/ sporet.(grønn).. ?? Kanskje verd å prøve å sette gearet i fri eller fremover.... og kanskje pirke/vrikke med ei tynnere stang inn i bolthullet.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Javi Svart 9.Juli.2013 Del på Facebook Svart 9.Juli.2013 Takk for tipset, osa og cavaler. Det var akkurat det som skulle til. Fikk trykket den på plass med en skrutrekker. Skruen traff sansynligvis i overkant av der den skulle og kilte seg. Fungerer som det skal nå. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
osa Svart 10.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Flott, Javi. Da er enda et udødelig Paragon-gir tilbake på jobb... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.