Jump to content

Hva er galt med mitt Paragon gear?


osa

Recommended Posts

  • 1 år senere...

Kan noen hjelpe?

Jeg har hatt ute skruen som er ringet inn på bildet under.

I en manual fant jeg et bilde som skulle vise oljepåfylling. Pilen så ut til å peke på denne skruen. Jeg tok den ut (dumme meg), men vet jo nå at det er justeringsskruen for bremsebåndet.

 

Problemet nå er at skruen ikke går helt inn igjen. Den er så tung å skru at jeg er redd for å dra den tvers av. Det mangler 7-8 mm for å få den inn.

 

Det må være denne skruen det da...det er bare ei skive der, men det er kanskje nok? (Det er jeg som har løsnet på skruen NÅ, den har ikke vært slik!)

Jeg er litt nervøs for å gjøre dette :sweat: men hvis du mener det er løsningen, må jeg vel til pers!?!

bilde

 

Jeg går ut i fra at skruen skal treffe i sporet som vist under.

Kan de være båndet som har forskjøvet seg slik at skruen treffer kanten ved siden av sporet?

 

bilde

 

Noen som har vært borti at skruen går tregt?

Gjengene ser ikke ut til å være skadet.

Redigert av Javi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Går skruen tregt hele veien eller blir den tregere jo lenger inn du skrur den? Hvis du har plass så kan du jo prøve å se inn i skruehullet om du ser hvordan sporet i bremsebåndet er i forhold tilskruehullet... Skruen SKAL gå forholdsvis lett hele veien inn til den begynner å stramme båndet, selv da skal den ikke være så treg som det du beskriver, så enten må det ha skjedd noe med gjengene, enten på skruen eller skruehullet, eller så støter skruen mot noe inni kassen.

 

Hilsen Rune

Link to post
Share on other sites

Hei

Det er ikke så mye løse ting der inne, så hvis skruen/bolten støter mot noe så må det vel være at bremseband-klaven har forskjøvet seg noe. Så vidt jeg kan forstå så kan den ikke forskyve seg sidelengs, så en mulighet kan være at den har vridd seg litt rundt. Hvis gearet sto i revers da du demonterte bolten, er det jo et ganske bra vridnings-press/drag på bandet slik at det kan ha forskjøvet seg rundt i retning mot bolten(rød pil).... og kanskje så langt at bolten treffer på toppen av "hakket"/ sporet.(grønn).. ?? :confused::worry:

 

Kanskje verd å prøve å sette gearet i fri eller fremover.... og kanskje pirke/vrikke med ei tynnere stang inn i bolthullet....

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...