Jump to content

Hvem er ansvarlig for umerket tau i sjøen?


SveinHa

Recommended Posts

Har akkurat tipset han om denne postingen så da kan du jo "hilse på direkten" :smiley:

Hei Høievarde,

 

Ja det hadde vært kjekt om du kunne komme inn som regelmessig bruker på baatplassen - for innimellom all bonevoksen finnes også meget stoff av interesse for oss som reker rundt i fartøy av stål og tre.

 

Da Svein var uheldig og fikk et av "Havnevesenets tau" i propellen, da trøstet jeg ham med at han iallefall var heldig som holdt til i et distrikt med en ubyråkratisk og klartenkt havnedirektør - jeg tar for gitt at du fort og greit beviser at jeg har rett :wink:

 

Ha en fortsatt fin dag - slepebåtkollega.....

 

mvh

Poseidon

 

PS

Du må holde av plass til Nordsteamkonvoyen når vi kommer i august: NORDSTEAM

DS

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

........ i et distrikt med en ubyråkratisk og klartenkt havnedirektør  -  jeg tar for gitt at du fort og greit beviser at jeg har rett. 

Havnebudsjettet har vel en liten diversepost på utgiftssiden. Nå følger vi spent med på om direktøren fortjener sitt gode navn og rykte, eller om Poseidon har tatt skammelig feil :wink:

 

Spørs om ikke dette ordner seg :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Fikk nettopp beskjed om at havnevesenet hadde vært å lett etter taurestene uten å finne noe. Jeg og GPSen min fikk ikke være med :cryin:

 

Får nok ta meg en tur på egenhånd når jeg får båten på sjøen igjen rett over jul.........

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Ny e-post til havnedirektøren i dag. Venter i spenning på tilbakemelding.

 

Hei.

 

Beklager at det har tatt noe tid men jeg har nå vært SØ av Husøy 2 ganger å lett etter taurester i overflaten uten å finne noe. Da det for meg har vært et poeng å bevise at tauet virkelig er/var der har jeg også 2 ganger dykket i området. Begge gangene (senest 1. påskedag) har vannet vært så grumsete at sikten har vært snaue 3 meter. På 20 meters dyp har det vært så bekmørkt at jeg ikke har sett noe som helst (ikke en gang dybdemåleren.....). Jeg er sikker på at det ene tauet som Vaage har tatt opp er det ene av de to som har ligget der i flere år. Tror nok jeg skal kunne vedde ganske så mye på at det tauet som er tatt opp er identisk med det jeg fikk i propellen (se vedlagte bilde).

 

Som tidligere nevnt så har jeg jo visst om begge disse tauene som har vært markert med tydelige blåser. Når så begge blåsene var vekk regnet jeg jo selvsagt med at det samme var tauene.

 

Gjør for ordens skyld oppmerksom på diskusjonen på baatplassen.no om denne saken: http://www.baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8344&hl=

 

Det ville jo vært veldig greit om du kunne kommentere saken på båtplassen også!

 

På tauen var der en del blåskjell på opptil 18mm. Noen som har en formening om hvor gamle disse er mht. tidfesting av hvor lenge tauet har ligget der?

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Beklager. Det eneste jeg har en formening om er at du ikke får napp i snøret. Havnedirektøren din er nok ikke bedre enn i Tønsberg eller i Nøtterøy Kommune. Dessverre.

<{POST_SNAPBACK}>

Hei Thor,

 

Nå kjenner ikke jeg havnedirektøren i Tønsberg eller Nøtterøy, men jeg mener å kjenne havnedirektøren i Karmsund rimelig brukbart. Han har tidligere vist seg å ha en unik evne til å "cut the crap" og finne raske og effektive løsninger på det meste.

 

Jeg vil rett og slett bli grusomt skuffet hvis han bakker ut denne gangen.....

 

Lykke til Svein!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Den kokte bort i kålen....

 

Problemet var at beviset forsvant. Resten av tauet sank til bunns og selv om jeg dykket etter det 2 ganger kunne jeg ikke finne det da sikten var bare snaut halvmeteren...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Men hadde du hatt ei profesjonell innstilling til jobben, hadde du ikkje blitt fornærma om rekkefølgja hadde vore ei anna enn den du ønska. :smiley:

Det er ikke nødvendivis profesjonelt å aksepter hvilket som helst rekkefølge dersom en ikke er ansatt som offentlig "frusterasjonskontainer", mener nå jeg. :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...