Jump to content

Stor Princess påførte båter skader i Oscarsborg gjestehavn


bc45

Recommended Posts

Det er vel for eksempel fortsatt slik at vi for Norges del ikke kan si at ambulansehelikoptrene har medført netto gevinst i form av kvalitetsbedrede leveår.

 

Allt er ikke matematikk. Jeg, og de fleste med meg mener vel at luftambullansen gir trygghet, og er vel anvendte penger.

Jeg skal allikevel ikke underslå at jeg er tilbøyelig til å tro at en alternativ plassering av disse pengene i helsenorge kanskje ville gitt fler "kvalitetsbedrede leveår"

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Til innlegg 28:

For meg er det ikke automatisk slik at jeg aksepterer skade på min båt/ mitt mannskap fra redningsskøyte som er ute "for å redde liv". Redningsselskapet har i årevis publisert statistikk over antall reddede fra "den visse død". Med fare for å være utilbørlig akademisk, "den visse død" er et svært vanskelig begrep som sikkert medfører mer gevinst i form av friviliite gaver enn egentlig vitenskapelig evaluering.

 

 

Det er svært strenge krav om hva en kan kalle "redde liv fra den visse død" i Norge, derfor redder NSSR langt "færre" enn eksempelsvis våre naboland som definerer dette anderledes, så din påstand om fusk innen dette er nok grunnet på din uvitenhet om dette.

 

DEt er nok langt flere utrykninger for å redde liv enn det som viser i statistikken i etterkant da oppdrag kan oppfattes som livreddende men blir endret til assistanse når man får kontroll på situasjonen.

Kjetil 1 kommer med et godt eksempel - huggormbitt er det livstruende? i utgangspunktet ikke MEN siden noen kan dø av dette så blir det agert som om det skulle være livstruende.

Link to post
Share on other sites

P eller V Serie? Ikke mange blå P serie. I johns Lunde konsortiet fantes det to båter. En P42 og den noe mere berømte Time Bandit.

 

Det var V-serien og jeg får høre av mine barn med bedre fargesyn enn meg, at den var svart og ikke blå som jeg skrev i første innlegg :smiley:

Redigert av bc45 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Blå Princess V62 ligger i Vollen. Den har en tilsvarende episode i Tønsberg før sommeren. Lå i halvplan forbi gjestehavnen. Fører viste liten forståelse da han ble konfrontert.

Er det denne?

 

30_-1280120462.jpg

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=29868230

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Synes det er lit rart at båtfolk med såppas store båter hverken har VHF påskrudd eller utøver sikkelig sjømannskap. dem har sikkert alt mulig av higtech navigasjonsutstyr også! man skal jo være forsiktig med å generalisere å sett folk i bås! Men en sammenheng med nyrike og lite kunskap om båt og sjømannskap tro jeg nok det i visse tilfeller det kan være. Heldigvis finnes det dem som har store båter som er genuint interessert i båt sjøen og sjømanskap også!!

 

 

Vi har AIS og jeg slo på plotteren for å se etter båten straks den hadde passert. Enten så hadde han ikke AIS ombord eller så hadde han slått den av :nonod: Kunne godt tenke meg å anmelde så uvettig kjøring som dette, men tror ikke det har noe særlig hensikt så lenge vi ikke vet hva båten heter.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

så ut som den gikk utrolig på rumpa i den hastigheten og se den hekkpukkelen som kommer! Dette bildet burde vært sendt til båtpolitiet! Må si jeg syntes det hadde vært stilig å kommet skliende med en sånn Princess! men i en sånn hastighet nær land/brygger blir det jo bare veldig veldig flaut!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...