Jump to content

Anbefaling om skjærgårdsjeep?


Olemannen

Recommended Posts

Men med en bowrider versus en ren skjærgårdsjeep så vil flere ha det tørt, eller tørrere, og behageligere når/hvis det mot formodning skulle blåse litt, være litt sjø, litt vind og ja, sågar kanskje regne. I allefall er det min erfaring med de to båttypene, sammenligningsvis som vel er poenget som forsøkes fremføres her.

Ja, jeg har gått fra diverse skjærgårdsjeeper til en bowrider, angrer ikke og skal ikke gå tilbake, kun litt større!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

det med maksbredde på 2 meter gjør at utvalget begrenser seg endel. En båt som da er oppgitt til 1.92 bredde er Bella 490:

 

http://boat.no/asp/boats/show.asp?id=15261&mid=98026

 

Den forrige utgaven av Buster L er vel også under 2 meter..?

 

Uttern S49 er vel også litt smalere enn 2m.

 

Forsåvidt også enig med de over som foretrekker bowrider pga at flere ombord er beskyttet mot vær og vind

 

 

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Mouche, kan jeg spørre hva du har og hva du har i kikkerten når du skal oppgradere. Er veldig fristet til å selge snekka og kjøpe BR. Sikler mest på NorDan/Nordic Oceancraft 22BR. Eller kanskje en Maxum. Er nok litt større enn det trådstarter skal ha...

 

Jeg har en Morgan5250 m/90hk Suzuki. Tenker vel kanskje først og fremst på en Yamarine 63BR. Verditap og lettsolgt igjen teller en del for som bekjent så skal alle båter selges igjen etter at de er kjøpt!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...