PiperBill Startet 2.August.2011 Del på Facebook Startet 2.August.2011 I en tid da det er mest vanlig å kvitte seg med båt så har jeg gjort det motsatt og kjøpt større båt. Etter mye brainstorming så kom vi (jeg og kona) fram til en del kriterier og fant en båt som vi kommer til å få mye glede av. Jeg måtte ha en båt som er mer tilpasset det ustabil vær vi ha hatt de siste sommerne. Å måtte har opp og ned kalesjen hver gang det kommer en regnskur er kjedelig så jeg ønsket meg en båt med førehus eller god tak over føreposisjon. Det måtte være god plass i kabinen med ståhøyde under taket. WC som man ikke behøver å rygge inn og ut av. God pantry/stueplass og nok plass til å ta med ungene eller venner dersom de har lyst. Vi så på en god del Sea Ray 230 – 240 Sundancer og kona var ganske så betatt av de helt til jeg forklarte om bensinforbruk på de større V8 motorene.. Da var det ikke så spennende med Sea Ray lenger. Økonomien hadde også litt å si da vi var lei å måtte låne penger til båt. Dermed så hadde vi et noe begrenset budsjett. Til slutt landet vi på en Bever 740 AC fra 1987, med akterkabin. Den har en Yanmar 120hk diesel motor fra 2004 med bare 600 timer. Motoren er større en vanlig for denne båten men det passer helt perfekt. Topp fart på 18 knop og en god marsjfart på rundt 14 knop. Kommer nesten opp i helplan på fullfart. Diesel forbruket er veldig snill mot lommeboken. Forrige eieren gjorde veldig mye oppgradering og forbedringer slik at den er veldig pen både inne og utvendig. Jeg kommer kanskje til å få montert en baugpropell og jeg har lyst til å oppgradere strømanlegget pluss få inn et landsstrømanlegg med lader. Får jeg med TV og internett så er ikke jeg mye hjemme neste sesong. Vi tar oss en tur i morgen men så skal den dras opp og ikke brukes før neste år. Vi har en annen båt som skal selges men vi bruker den ut denne sesongen. Se bildet…… Bill Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Tom Rør Svart 2.August.2011 Del på Facebook Svart 2.August.2011 Gratulerer med fllott båt Håper dere får mange fine turer på fjorden! Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 2.August.2011 Del på Facebook Svart 2.August.2011 Lukket båt har jeg og litt lyst på, kan telle på en hånd de gangene kalesjen går av i løpet av en sesong og jeg har over 200 timer i året.... Grattis, ser snasen og staut ut den der Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 2.August.2011 Del på Facebook Svart 2.August.2011 Grattis med ny båt! spillt den inn med skrekk...unnskyld..sekkepipa ennå ? Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 2.August.2011 Del på Facebook Svart 2.August.2011 Gratulerer så mye, virker som ett bra valg. Likevel til neste år om du ikke får pysevisp, men tv og internett. Så håper jeg Du og kona ikke bli mye hjemme neste år Lykke til med salget av "gammelbåten" Fortsatt fortreffelig båtsommer Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
avmønstret5 Svart 2.August.2011 Del på Facebook Svart 2.August.2011 Gratulerer med fin båt Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 2.August.2011 Del på Facebook Svart 2.August.2011 (redigert) Gratulerer! Så annonsen på finn. Virker å være mye båt for pengene og stor 24 foter. Kjenner ikke helt båttypen: Hvem har bygd disse? Vil du virkelig ikke bruke denne båten utover sommeren og høsten? Redigert 2.August.2011 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
PiperBill Svart 2.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2011 (redigert) Gratulerer! Så annonsen på finn. Virker å være mye båt for pengene og stor 24 foter. Kjenner ikke helt båttypen: Hvem har bygd disse? Vil du virkelig ikke bruke denne båten utover sommeren og høsten? Bygget av Bever.. Sandefjord? Jo.. men jeg har ikke båtplass. Har bare lånt en bås i noen dager. Jeg har gammlebåten på samme marina så jeg kommer meg ut på sjøen.. No worries. Bill Redigert 2.August.2011 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
tuffff Svart 2.August.2011 Del på Facebook Svart 2.August.2011 (redigert) Gratulerer med ny båt. Bever i Sandefjord bygger(t) nok bra båter så her er du nok på trygg grunn. Smart med akterkabin når du har små barn. Dette blir nok bra. mvh tuffff Redigert 2.August.2011 av tuffff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 3.August.2011 Del på Facebook Svart 3.August.2011 Gratulere med en god og romslig Sandefjord bygd 24 foter. Først var det Comet, så Bever. Nå er det vel Morgan som holder til i de lokalene. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.