Jump to content

Sjøen for alle - Lillestrøm - 4. - 13. mars 2005.


John_Kr

Recommended Posts

Hei Folkens

Da er tiden inne for å planlegge tur til Lillestrøm den 4. - 13. mars 2005. Jeg var der i fjord å kjøpte min båt. Vi kjøpte forøvrig 2 stk.

 

Jeg skal dit i år også, hva med dere....

 

Lurer på om det er på tide å bestille hotellrom på Arena allerede nå.

 

Båtmessen 2005 :flag::flag:

 

Det har vært morro å treffe dere der over en båt prat og en :cheers:

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Hei Folkens

Da er tiden inne for å planlegge tur til Lillestrøm den 4. - 13. mars 2005. Jeg var der i fjord å kjøpte min båt. Vi kjøpte forøvrig 2 stk.

 

Jeg skal dit i år også, hva med dere....

 

Lurer på om det er på tide å bestille hotellrom på Arena allerede nå.

 

Båtmessen 2005  :flag:  :flag:

 

Det har vært morro å treffe dere der over en båt prat og en  :cheers:

Jeg er usikker på om jeg gidder å dra dit neste år. Synes båtmessa blir dårligere og dårligere for vært år som går... :sad:

 

Det blir færre og færre båter og det er stort sett VEEEELLLLLDDDIIGGG dyre båter. Den eneste grunnen for at jeg skulle dit ville vært for å se på utstyr...

Link to post
Share on other sites

Det er klart vi må dit til neste år også. :seeya:

 

Pleier å bruke en hel dag der, og storkoser oss hver gang.

Men jeg er enig at det er alt for mye dyre båter, savner litt mere vanlige båter og spesiellt trebåter. Vet det bygges nye trebåter her i landet, hvorfor brukes ikke noen til demobåter under messa, slik at vi får se hvordan en virkelig båt skal se ut? :yesnod:

 

Samtidig er det fint med de dyre båtene også, det er jo alltid morro å se hvor stort og flott og utrolig lukseriøst det går ann for noen å ha det i en (båt?) usikker om det fortsatt kan kalles båt på enkelte av farkostene som stilles ut, men, men,......Morro er det lell.........(men helt uinterresant) :crazy:

 

Ser også på utstyr når vi er på messa, skal i løpet av vintersesongen montere kart plotter og ankerwinch, og er selvfølgelig ute etter gode priser, det er kanskje ikke på messa man finner det? Noen som vet hvor jeg får gode priser? :fishing:

 

 

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Ser også på utstyr når vi er på messa, skal i løpet av vintersesongen montere kart plotter og ankerwinch, og er selvfølgelig ute etter gode priser, det er kanskje ikke på messa man finner det? Noen som vet hvor jeg får gode priser? :fishing:

Seatronic har relativt gode priser, og ofte klarer du å få litt messrabatt. Eller enda bedre, forhør deg litt rundt om pris og be Seatronic om å gi en bedre pris enn den beste du fant.

 

GeirKS

Link to post
Share on other sites

Jeg er usikker på om jeg gidder å dra dit neste år. Synes båtmessa blir dårligere og dårligere for vært år som går... :sad:  Det blir færre og færre båter og det er stort sett VEEEELLLLLDDDIIGGG dyre båter. Den eneste grunnen for at jeg skulle dit ville vært for å se på utstyr... 

HELT enig. MEN, å ta en :cheers: eller :cheers::cheers::cheers: med båtvenner frister!! :smash:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Bassert på din erfaring med det kjøpet, så er det kansje best å holde seg derifra.  :lol:

 

Unskyld, jeg måtte bare....

Æ ska itj kjøp ny båt æ nei. :cryin:

 

Det har vær hyggelig å treffe noen av baatplassen.no medlemmer på en slik messe. Jeg synes kanskje det er artig og bare se.

 

Det er jo majoritet av båter som stilles ut som jeg aldri får råd til å kjøpe.

 

Men, treffe båtfolk og kanskje spist en bedre middag sammen har vært hyggelig, samt utveksle felles interesser. Gode og dårlige opplevelser rundt vår båtliv.

 

:sailing::sailing:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Ser også på utstyr når vi er på messa, skal i løpet av vintersesongen montere kart plotter og ankerwinch, og er selvfølgelig ute etter gode priser, det er kanskje ikke på messa man finner det? Noen som vet hvor jeg får gode priser?

 

 

Sjekket priser på ankervinsj på messa i fjor, men fikk beste tilbudet fra nettbåt etter messa, ganske stor forskjell også.

 

Nå er den båten solgt og vinsj er på ønkelisten igjen, kansje en for bedre pris hvis flere kjøper samtidig :confused: Blir vel en frittfall vinsj fra IL på meg.

Link to post
Share on other sites

Jeg skal dit - og jeg skal drømme  :yesnod: om ny båt. Skal i hvertfall en tur innom Windy standen og se på 37 og 40. Men det er definitivt ikke rett timing overfor kona for å begynne å mase om ny båt nå. Men "bare se" koster jo ingenting.

Kunne godt tenke meg å "se" på en trawler jeg. For slepebåter har døm vel ikke på messa?


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Nå er den båten solgt og vinsj er på ønkelisten igjen, kansje en for bedre pris hvis flere kjøper samtidig  :confused:  Blir vel en frittfall vinsj fra IL på meg.

 

Kunne også tenkt meg en ILAS winch, for montering innvendig på akterspeilet, med frittfall, kjettingkabular og min. 1000W motor, og selvfølgelig fjernkontroll.

Jeg må også ha et 20 Kg Bruce anker og 50 -75 m kjetting på 8- 10mm.

 

Kanskje vi får bedre pris ved samkjøp ja, der er du inne på noe, flere som skal ha winch?

 

 

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Kunne også tenkt meg en ILAS winch, for montering innvendig på akterspeilet, med frittfall, kjettingkabular og min. 1000W motor, og selvfølgelig fjernkontroll.

Jeg må også ha et 20 Kg Bruce anker og 50 -75 m kjetting på 8- 10mm.

 

Kanskje vi får bedre pris ved samkjøp ja, der er du inne på noe, flere som skal ha winch?

:flag:

Yepp, men må ha min. 1500w, med 26 kg dregg, ellers samme vilkår som nevnt ovenfor. Skal selv ikke på messen, men om flere gikk sammen, er det mulig at leverandører vil anskueliggjøre rabatter??? Uforbindtlig vel å merke. Prøver å sondere usa markedet om dagen...

Link to post
Share on other sites

Jeg skal nok heller ikke dit i år. Har egentlig bare blitt mer og mer skuffa for hvert år, og når jeg bare fant en liten trebåt der i fjor, så gidder ikke jeg å dra dit igjen. Dessuten så er det etterhvert blitt en messe for mange, men båter for få :headbang:

Redigert av jorhei (see edit history)

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Jeg skal nok heller ikke dit i år. Har egentlig bare blitt mer og mer skuffa for hvert år, og når jeg bare fant en liten trebåt der i fjor, så gidder ikke jeg å dra dit igjen. Dessuten så er det etterhvert blitt en messe for mange, men båter for få :headbang:

Om man ser hvilke båter som er på vannet om sommeren slår det meg at utvalget på båtmessene er ganske representativt for hva folk ønsker. Og etter min mening er meningen med en messe at produsenter/forhandlere skal markedsføre produktene sine til potensielle kjøpere. Så vidt jeg vet finnes det ikke så mange produsenter av trebåter lenger, men jeg skulle jeg ønske at f.eks. Dollvik hadde en stand fordi de lager vakre båter - men jeg har ikke tenkt å kjøpe en slik båt (2,6 millioner for 26 fots trebåt med doble V8 bensin motorer :eek: det er litt over mitt nivå

 

En messe er til for massemarkedet og det er oftest de store produsentene som velger å vise frem produktene sine her. Disse produsentene er store fordi de har produkter som mange er interessert i. Om man har interesser som ikke så mange andre deler tror jeg det kan være en ide å se etter produktene andre steder enn på de store messene (kanskje trebåtfestivalen i Risør er et bra sted for trebåtelskere?)

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Om man har interesser som ikke så mange andre deler tror jeg det kan være en ide å se etter produktene andre steder enn på de store messene (kanskje trebåtfestivalen i Risør er et bra sted for trebåtelskere?)

 

Er enig med deg der og ha derfor ikke tenkt til å dra på båtmessa, men kanskje prøve å komme meg på en trebåtfestival.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Er enig med deg der og ha derfor ikke tenkt til å dra på båtmessa, men kanskje prøve å komme meg på en trebåtfestival.

Styr unna Trebåtfestivalen i Risør, isåfall. Har vært der de siste 3 årene, og det blir mer og mer fyll og bråk for hvert år. Det har dessverre utviklet seg til å bli et fylleslag for lokalbefolkningen... :sad:

Link to post
Share on other sites

Er enig med deg der og ha derfor ikke tenkt til å dra på båtmessa, men kanskje prøve å komme meg på en trebåtfestival.

Prøv da heller mat og trebåtfestivalen i Halden, Mye fine båter og mye god mat + mennesker og liv.

Det er etter min mening bedre enn trebåtfestivalen i Risør. Har blitt for mye gutteklubb, og lite å se på. Samme båter og utstillere hver gang.

 

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...