Jump to content

Ringtrade


colabrus

Recommended Posts

Er det noen som har erfaringer med Ringtrade i det siste.

Jeg ser dem har veldig billige båter. Er det noen som har hatt en positiv handel med dem?

 

mvh:

 

Colabrus :fishing:

Virker som det er få som kan svare ja på spørsmålet ditt. :nonod: Stiller du motsatt spørsmål, er det mulig du får flere svar????

Link to post
Share on other sites

Er det noen som har erfaringer med Ringtrade i det siste.

Jeg ser dem har veldig billige båter. Er det noen som har hatt en positiv handel med dem?

 

 

Jeg handlet med Ringtrade i august og er meget fornøyd så langt.

Jeg må ordne med CE reg.selv,mva og frakt fra Gøteborg,så det kommer en del ekstra kr.i tillegg

på prisen som er opplyst på annonsen.

Men er som sagt Meget fornøyd med båten som er enn Bayliner 2858 1989 mod.

Er snart ferdig med oppussingen (KOSEJOBB)

 

EIK

Link to post
Share on other sites

Jeg sjekket engang båter tilsalgs fra Ringtrade mot Boattraderonline, og sannelig fant jeg ikke igjen endel av båtene deres tilsalgs hos meglere i USA.

Det er nok mange som har gjort den erfaringen, men dette gjelder flere mer eller mindre seriøse båtimportører. Og det skulle for så vidt bare mangle at de ikke får betalt for å gjøre et arbeid. Problemet er at prisene som regel ikke kalkuleres ut fra innsatsnivå og påløpte utgifter, med påplussing av en normal fortjeneste, men forsøkes lagt så tett opp mot kjøpers smertegrense som mulig!

 

Jeg kjenner et tilfelle der en kar selv importerte samme båt ca NOK 150' billigere enn tilbudet fra "importfirmaet" Når det i tillegg viste seg at dette var et meget dårlig restaureringsobjekt som i utgangspunktet ikke var mer verdt enn halvparten av det den tilslutt kostet på kai i Norge, sier det seg selv at ordet svindelforsøk er nærliggende å ta i munn. "Lett oppussingsobjekt, her gjør man mye med god vask og reingjøring" var beskrivelsen som ble gitt av "importfirmaet"

 

Problemet er vel at mange lar seg blende av utsikten til å spare en del penger, og så blir ukritiske til uttalelser som "dette er lett å fikse", og "alt er der, det trengs bare litt arbeid/reingjøring/oppussing" Det er fullt mulig å gjøre gode båtkjøp "over there", spesiellt med dagens lave dollarkurs, men jaggu er mulighetene til dårlige kjøp større! Selv har jeg bodd i USA, og kjenner båtmiljøet godt, både der og i Norge, lekte en stund med tanken på å starte med import selv, men lot det heldigvis være etter å ha tatt inn en båt til meg selv.

 

Jeg vil råde de som leker med tanken på import til å holde tunga rett i munnen, og om mulig å prøve å finne seriøse firmar med gode referanser, her som ellers gjelder regelen om at man får det man betaler for - i hvert fall ikke mer. Sjekk i hvert fall nøye omkring CE-merking, og hvilke andre tillegg som tilkommer (HK avgift, frakt fra Amsterdam/Gõteborg etc). Gratis lunch? :nonod:

Redigert av gruff (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vet ikke om Ringtrade er værre enn andre her, men det billigste blir nok å gjøre dette selv. Jeg kjøpte og importerte min båt selv, det gikk veldig greit. I ettertid har jo dette med CE merking blitt kraftig innskjerpet, dette vanskeliggjør jo prosessen. Men med dagens lave og ennå fallende dollarkurs så er det nok fortsatt lønnsomt.

 

Ta en titt her: http://www.yachtauctions.com/inventory.asp

 

For Florida båtene så finnes det en normann som kan kikke på båtene, kan kunne også bistå med CE merking, men i følge de siste ryktene så blir ikke dette godtatt av Sjøfartsdirektoratet hjemme på berget.

 

Jeg kjøpte min Sea Ray via yachtauctions for noen år siden, og er fornøyd.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

For Florida båtene så finnes det en normann som kan kikke på båtene, kan kunne også bistå med CE merking, men i følge de siste ryktene så blir ikke dette godtatt av Sjøfartsdirektoratet hjemme på berget.

 

Jeg kjøpte min Sea Ray via yachtauctions for noen år siden, og er fornøyd.

 

Så vidt jeg har forstått, er dette samme person som skaffer båter til Ringtrade. Har fått eksempler på at denne CE-merkingen (med god grunn) har blitt underkjent av sjøfartsdirektoratet. Vedkommenede har visstnok gått under jorden.............

Redigert av sumo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har ikke vært borti Ringtrade men hadde en prat med AYN for en tid siden. Der ble jeg nesten utskjelt fordi jeg spurte om CE-merking. De lurte på hva jeg skulle med det og hadde ingen aning om kostnadene med CE-merkingen.........

 

Jeg var også svært så nær å kjøpe båt fra Indux Trading. Når jeg fikk tilsendt kontrakten var det lett å la være å handle....... Iflg kontrakten stod jeg personlig ansvarlig for ALT inkl. CE-merking. Det stod helt klart at Indux IKKE tok på seg noe ansvar verken for frakt eller annet og da lurer jeg på hva de kr 100.000.- eller mer de tar i fortjeneste går til.........

 

Jeg VET jo ikke hvilken fortjeneste de har men jeg fant for en tid siden SAMME båt hos en norsk og svensk importør. Svenskene skulle ha kr 100.000.- MINDRE for den etter at jeg kompenserte for norske avgifter og de tjener nok penger de også.........

 

Mitt råd er krystallklart: Les kontrakten meget nøye og kritisk før undertegning. Har du råd til å kanskje bli lurt kan du få deg en billig båt men se på handelen som gambling :smash:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Ved landopptak i høst snakket jeg med en som hadde hatt kontakt med en importør i Stavangerområder. Her fikk han beskjed om at når han hadde valgt seg ut en båt og når denne kom til Norge, dersom han ved besiktigelese ikke ville ha båten var han helt uten forpliktelser og kunne takke nei. Heller ikke hadde/måtte han innbetale depositum som gikk tapt. Husker ikke til "firmanavnet" men kan nok spore dette opp dersom ingen andre kjenner til dette.............

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Her som ellers gjelder det vel å skue hunden litt på hårene. Prate litt, spørre litt, og vurdere den feed-back du får. Jeg har diskutert import og CE-merking en del med Abel Marine (abelmarine.no) og der i gården er det ingen tvil om seriøsiteten. Alt av CE-merking er IMCI-kontrollert og det er ikke måte på hvor mye arbeide som legges ned i det ... det er nesten så man lurer på om fortjenesten er stor nok. :yesnod:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Jeg har diskutert import og CE-merking en del med Abel Marine (abelmarine.no) og der i gården er det ingen tvil om seriøsiteten.

Er ikke Abelmarine og AYN samme firma nå? Se her. Kanskje jeg bare traff feil person til feil tid......

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Er ikke Abelmarine og AYN samme firma nå? Se her. Kanskje jeg bare traff feil person til feil tid......

Ha'kkje peiling på linken dem i mellom -- men jeg har full tiltro til Terje Brevik og Abel Marine i alle fall, ut fra ganske inngående diskusjoner om både CE-merking og sikkerhet.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Ved landopptak i høst snakket jeg med en som hadde hatt kontakt med en importør i Stavangerområder. Her fikk han beskjed om at når han hadde valgt seg ut en båt og når denne kom til Norge, dersom han ved besiktigelese ikke ville ha båten var han helt uten forpliktelser og kunne takke nei. Heller ikke hadde/måtte han innbetale depositum som gikk tapt. Husker ikke til "firmanavnet" men kan nok spore dette opp dersom ingen andre kjenner til dette.............

 

 

Hei bmo

 

 

Ny plass i havnen?

 

Tenker du på Stavanger Marinesenter, dette er vel stort sett båter som blir tatt inne fra Europa.

Det må jo være mulig å tjene penger på å importere båt fra eu land selv. (hvorfor USA)

Dette firmaet selger jo båter til absolutt konkurranse dyktige priser, neppe uten at de tjener en god slump penger på jobben

Link to post
Share on other sites

<< slettet av skipsraadet >>

Hva er egentlig galt med Ringtrade? Det er ikke første gangen jeg leser negative ting om dette firmaet, men har så langt ikke klart å få tak i hva som er så galt.

 

Kanskje noen av dere som har handlet der kan fortelle om deres erfaringer med Ringtrade?

 

:sailing:

Redigert av Andreas (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Lagt til 02.02.2013: Innlegget ble opprinnelig postet av Skipsraadet. (nå nedlagt)

Akkurat det gjorde vel O.C.H. i #11 så utvetydig at skipsrådet slettet innlegget!!

 

mvh

 

Fred T.

Fred T og øvrige debattanter, Skipsraad ønsker å tilføye følgende;

 

Vi tok kontakt med O.C.H for å forsøke å få medlemmet til å moderere sine påstander vedr. nevnte firma.

Skipsraad kan ikke godta at udokumenterte påstander om enkeltpersoner og firmaer

rykkes anonymt inn på våre sider. Baatplassen.no kan i ytterste konsekvens bli stilt til ansvar for dette.

 

At O.C.H velger å opptre anonymt på denne siden, og heller ikke benytter seg av muligheten for å legge inn et modifisert innlegg, som Skipsraad oppfordet vedkommende til, får stå for medlemets regning. Vi har bedt medlemmet om dokumentasjon på fremsatte påstander, men har pr dd. ikke motatt noe.

 

At det faller enkelte medlemmer tungt for brystet at vi må tenke helhetlig også i svært vanskelige / kontroversielle saker, tar vi til etterretning.

 

Skipsraad

Redigert av Ingar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...