KenBjork Startet 7.August.2011 Del på Facebook Startet 7.August.2011 (redigert) Hei Jeg har da kjøpt nye vindusvisker-motorer fra TMC til ny båten, som er under oppussing. Ref denne tråden https://baatplassen.no/i/topic/82475-prosjekt-oppussing-scand-dynamic-86009200/ Her er vindusvisker motorene: http://www.maritim.no/elektrisk/elektrisk-motor/vindusvisker/viskermotor-25mm-12v Problemet er at visker rettingen er feil på babordsiden, mens bli rett på styrbordsiden. Og i monterings/bruksanvisningen står det kun om å endre visker-vinkel men ikke noe om å endre retting. Såg heller ikke på maritim da jeg handla om at det var Høyre og Venstre typer. De er kobla etter manualen, men da bare uten raskeste hastigheten. Så er off-on(laveste hastighet)-park Så ved slik det er nå så bli det slik: Motorene er her parkert og vil gå med uret når man slår de på. Jeg vil ha babord visker parkert også slik som styrbord, men at babord skal viske mot-urs Redigert 7.August.2011 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
A.T. Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Heisann. Du må snu den sorte plata med hullene på. Når du tar den ut fra girhuset, henger den fast i tannhjulet med 2 skruer. Disse skruene kommer du til hvis du vipper av kontaktplata på baksiden. Bruk en tapetkniv eller lignende. Løsne og snu "hullplaten" med motsatt side mot tannhjulet. Da har du endret parkeringen til å være på motsatt side. ....Tror jeg ;) Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 7.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2011 Hei Ok, takk for tips. Skal sjekke det i morgen. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
beauty of aqua Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Det der hadde jeg og problemmer med på en bella 620 som jeg hadde for noen år siden. er noe sånt som aron skriver...mye styr bare for og endre retning.. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
mthoms Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 http://biltema.dk/Documents/manualer/25/25-8910.pdf Det er parkeringspositionen som skal ændres - viskeren kører faktisk "mod-urs" efter retningsskiftet. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 8.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2011 (redigert) Har også tenkt på dette med parkeringen etter at du nevnte det mthoms, og ja det hørtes logisk ut om den hadde parkert motsatt 180 grader. Såg nå når jeg demonterte, at under hullet i skiven med viskevinkel stod over en utsparingen i tannhjulet merket "R" La merke til at det 180grader var en annen utsparing i tannhjulet som var merket "L" Vridde skiven slik at samme vinkel hull kom over "L" og monterte motoren igjen, så får vi se etter jobb idag om det nå blir til at motoren parkeren motsatt og da starte og viske mot-urs. Men herregud hvor trasig/forvirrende forklart bruksanvisning, hvertfall på norsk.. Eks pkt: D. Demonter forbindelsesleddet (4) og drivtappene (5) drivtappene.... Tannhjul heter det! Vri pussevinkelplaten (6) og plasser hullet forønsket pussevinkel slik at det havner midt foran drivtappene ”R” (5). Drivtappene kunne de kalt orienteringsspor. Redigert 8.August.2011 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
KenBjork Svart 8.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2011 Jepp, da går visker`n riktig på babord siden også. Og begge parkere vertikalt langs midtstolpen. Takk mthoms for at du spora meg på rett vei. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.