Jump to content

Forbudet mot vannscooter er helt bak mål!


Sjøogvind

Recommended Posts

Er nok ikke dagens rødgrønne styre sin feil, selv om jeg ikke kunne tenke meg å stemme på slikt og er ganske blå.Men det er kun de på tinget som kan gjøre noe med det ved å avskaffe/ endre den delen av statsforvaltningen.

Rødgrønne syntes etter hva jeg har fått med meg at ting fungere bra... jeg er ikke ening, så vil man ha endring må man stemme på andre partier.

Solheim uttalte på TV i vår på direkte spørsmål , at det ikke skulle være slik at kun folk med anorakk skulle kunne bruke naturen og ga intrykk av at han ville se på saken( dvs se om surf/brettseiling/kite/ sykkel..forbudene hadde saklig grunn) når han så i ettertid blir konfrontert med dette i spørretimen på tinge( uten TV). har han skiftet mening og mener at det helt sikkert er faglig begrunnet å innføre forbud fordi fylkesmiljøvernavdelingene sier at det er slik.

 

Jeg misstenker at ansatte hos fylkesmannes miljøvernavdelig stemmer svært rødt, men vet ikke, og bryr meg heller ikke om det.Det jeg vet er at mange av de har vært/er/har venner som er svært fugle interessert, oppsyns menn rekruteres fra Ornitologiske Foreninger osv.

Saken er hvordan de opptrer og utøver sitt yrke.Til nå har det vært en skam i rogaland,de vet de har stor makt og opptrer som de kan gjøre hva som helst som passer dem uten konsekvenser, og til nå har det gått bra ...

 

Se sak fra sist uke, det var ikke forbud der brettseileren seilte likevel ble han angrepet av fugletittere som stjal utstyret hans så han ikke skulle kunne komme ut på vannet igjen.

http://www.friflyt.no/Windsurf/paagrepet-av-fugletitter

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Jeg har nå kjøpt meg ny vannscooter og skal bruke denne i Tønsberg, Sandefjord og Larviksområdet. Og kanskje ta en tur over til Østfoldkysten og se meg litt rundt i den flotte skjærgården og bli kjent. Jeg er tilnærmet jordnær og ikke kjempefan av vannsport så det blir stort sett og putre rundt og se og kikke og ta med guttungen og lære han opp til sjølivet. Jeg klarer ikke å forstå vannscooterforbudet, men jeg mener å ha lest på lovdata at det mangler et rundt ratt og den har et styre istedet som gjør at vannscooter er forbudt. Jeg husker jeg lo godt av det, og trodde egentlig ikke at det var sant. Politiet kommer helt sikkert til å stoppe meg, men jeg har dokumentasjon på at min Sea Doo er delvis produsert i Europa og dermed lov til å benytte i norske farvann. Forbudet ble opphevet i Danmark og i Sverige, så jeg regner med at det blir gjort i Norge også. Politikerne skal endelig få spise sin hatt, og det gleder jeg meg til.

 

Skulle jeg formodentlig falle og slå hodet mitt og bli dust, og kjøre rundt som en forbanna gjennomsnitts idiot inne i fjorden, så har jeg full forståelse for at jeg burde bli fratatt retten til å føre en båt. Men at denne type farkost skal være forbudt må være god gammaldags misunnelse og idioti. Sjøen for alle, blir det sagt. Javel...

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...