Jump to content

Regler for lanterner

Mats-gh11

Recommended Posts

Du skal ha akter-, topp-, styrbord- og babord lanterne.

Med den du la link til i første innlegg hadde du dekket styrbord, babord og akter. Derfor er det bare topp som gjenstår. Den kan ikke være rundtlysende. Dersom den er rundtlysende vil du aktenfra se to lanterner over hverandre.

Dersom den lyser 225 grader (det samme som styrbord- og babord lanterne lyser til sammen) vil det bli riktig. Da lyser den ikke i området som akterlanternen skal dekke.

Dersom du viser til den du linket til i første innlegg, så hadde vel denne hvit sektor også (for akterlanterne). Med den installasjonen vil du da få to akterlanterner over hverandre, så svaret er nei. Da må du ha en topplanterne som lyser 225 grader istedenfor en rundtlysende.

Da skjønner jeg, men må jeg kjøpe ny topplanterne eller kan jeg skjerme den jeg har nå, eller eventuelt skjerme den med styr-babord lanternen?

Redigert av Mats-gh11 (see edit history)
  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...