Jump to content

Baatplassentreff i Nordfjord?


Piruto

Recommended Posts

Hei. Kan f.eks. Kalvågen være et aktuelt sted for båttreff her oppe på nordvestlandet? Dette er oppnåeleg for oss som må runde Staden på en helg. Men dette er selvsagt interesant uansett hvor det blir.  :cheers:

 

Sirius

Kalvåg er en fin plass! Har faktisk ikke vert der med egen båt, men mange ganger alles.

Dersom du vil nermere Stat har vi jo bl.a Silda og Selje...

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Ser at Forbundet Kysten skal ha lansdsstevne helga 28 -31 Juli -05 i Kalvågen, dette blir nok en kjempe bra helg til å ta et Båtplassen treff på.

Bilde

500 båtar og 10.000 gjester er venta til Kalvåg i slutten av juli. Då blir landsstemnet til Forbundet Kysten arrangert der.
Arrangørane har leigd inn 700 meter med flytebrygge for å få plass til alle båtane.
Bremanger kommune og Sogn og Fjordane fylkeskommune prøver å få statsminister Kjell Magne Bondevik og næringslivsmannen Kjell Inge Røkke som trekkplaster på stemnet
http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og...ne/4363618.html

http://www.kysten.no/publications.asp?uid=278
:sailing::cheers::flag:

Link to post
Share on other sites

Landsstevnet i Kalvåg anbefales på det varmeste! Har hatt den glede å delta på noen av Forbundet Kysten sine stevner, og det er alltid en opplevelse. Nordfjord sto faktisk på ønskelista for sommertur 2005, og nå ble det enda mer aktuelt. Gi oss litt rolig vær i slutten av juli da!!

mvh

Jan S

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hvor lang tid ville en brukt fra Bergen hvis en marsjer på 20-25? Kan ligge opp i 30-35, men en skal jo kose seg på veien....

<{POST_SNAPBACK}>

Sist sommer gikk vi ifra Bergen tidlig på morran og var framme i Aalesund på ettermiddagen. Grunnen var att det var varslet dårlig vær ved Stadt. Hadde ett stopp i Florø for dieselfylling, billig hos han som har rutebåten. Deretter lunsj i Måløy. Rakk oss fram før det begynte å blåse opp. Det er ca 160 nm. 6 timer i 25 knop. Kan evt gi deg WP for ruta vi går.

Håvar

Link to post
Share on other sites

Hvor lang tid ville en brukt fra Bergen hvis en marsjer på 20-25? Kan ligge opp i 30-35, men en skal jo kose seg på veien....

<{POST_SNAPBACK}>

 

 

Hei.

 

Fra Bergen til Kalvåg er det i underkant av 100 NM

 

Iflg. Diastanstabell for den Norske Kyst er distansen Bergen - Florø 88 NM

 

Fra Florø- til Kalvåg omlag 10-12 NM :cheers:

 

Steinar

Link to post
Share on other sites

Sist sommer gikk vi ifra Bergen tidlig på morran og var framme i Aalesund på ettermiddagen. Grunnen var att det var varslet dårlig vær ved Stadt. Hadde ett stopp i Florø for dieselfylling, billig hos han som har rutebåten. Deretter lunsj i Måløy.  Rakk oss fram før det begynte å blåse opp. Det er ca 160 nm. 6 timer i 25 knop.  Kan evt gi deg WP for ruta vi går.

Håvar

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan jo bli aktuellt. Du kan jo legge de ut, så har vi de. :sailing:

Link to post
Share on other sites

Hei, toy store

 

Jeg ser at du tilbyr deg å legge ut WP for seilingsruten du bruker på strekningen Bergen – Bremanger. Jeg ser at du har hjemmehavn, men det er kanskje litt masete å be om WP hele veien Bergen –Trondheim? Jeg holder til i Ålesundsområdet og skal begge veier i løpet av sommeren, med ny båt og ny plotter, så det ville være fint å ha andre sitt rutevalg å støtte seg på når jeg planlegger turene.

 

Mvh Bern

Link to post
Share on other sites

Kan sende dem som ett vedlegg til en mail på Dat fil. Kan åpnes i word el. Inneholder kun bredde og lengdegrader. Noen steder kan ruta gå over land da jeg alltid bare legger den inn litt grovt og tar finnavigering underveis. Denne ruta går også gjennom ett veldig grundt sund på vestsiden av Lurøy. går kun på høyvann. Der er det flere alternativer

Link to post
Share on other sites

Ser at Forbundet Kysten skal ha lansdsstevne helga 28 -31 Juli -05 i Kalvågen, dette blir nok en kjempe bra helg til å ta et Båtplassen treff på.

500 båtar og 10.000 gjester er venta til Kalvåg i slutten av juli. Då blir landsstemnet til Forbundet Kysten arrangert der.Arrangørane har leigd inn 700 meter med flytebrygge for å få plass til alle båtane.Bremanger kommune og Sogn og Fjordane fylkeskommune prøver å få statsminister Kjell Magne Bondevik og næringslivsmannen Kjell Inge Røkke som trekkplaster på stemnethttp://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og...ne/4363618.htmlhttp://www.kysten.no/publications.asp?uid=278Dette hadde passet midt i blinken iallefall for meg og mine!!Knallfint bilde Haakon! Går ut ifra at det ble tatt i fjor sommer (hadde omvisning i båten din sammen med Solo) Det er forøvrig han som ligger som nummer 3 etter Saga 27 og NB 840 nærmest på bildet.Ser i alle fall frem til treffet og har allerede merket av denne helga til det formålet.Mvh Roger
Link to post
Share on other sites

Dette hadde passet midt i blinken iallefall for meg og mine!!

Knallfint bilde Haakon! Går ut ifra at det ble tatt i fjor sommer (hadde omvisning i båten din sammen med Solo) Det er forøvrig han som ligger som nummer 3 etter Saga 27 og NB 840 nærmest på bildet.

Ser i alle fall frem til treffet og har allerede merket av denne helga til det formålet.

 

Mvh Roger

<{POST_SNAPBACK}>

Stemmer det med bildet. Vi får håpe at denne helga passer for flere, det blir i alle fall stor fest med masse liv og røre i Kalvågen denne helga :cheers:
Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Fra Bergen til Kalvåg er det i underkant av 100 NM

 

Iflg. Diastanstabell for den Norske Kyst er distansen Bergen - Florø 88 NM

 

Fra Florø- til Kalvåg omlag 10-12 NM :cheers:

 

Steinar

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis det er 16o nm fra bergen til Ålesund, så er det ca 60 nm fa Ålesund til Kalvåg. Det er overkommelig selv med min bensinmotor. Dette er jo Olsok også som feires i hvertfall her på Vestlandet med bålbrenning med tilbehør :cheers:

Må finne noen å gå sammen med. Har ikke gått Stadthavet før og kunne trenge sikkerheten med følge.

Har jo Redningsselskapets eskortetjeneste i reserve, men vil gjerne høre fra andre her på Mørekysten som skal nedover. Kan kanskje møtes på Sandshavn?? Forbehold om godt vær :yesnod::yesnod:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...