Viscus Startet 15.August.2011 Del på Facebook Startet 15.August.2011 Hallo! Bytta min gammle gh 11 mot en hurricane 370 i dag. Er mye som må gjøres på den så det kommer nok til å bli en fin prosjekt logg til slutt! Her er et bilde av den! Begynner arbeidet i morra så kommer nok den del bilder da Sitér dette innlegget Link to post
Viscus Svart 30.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2011 (redigert) Hallo! Ikke blitt så mye jobbing fortiden Har vært oppe på biltema å svidd av 1800 på glassfiber og masse anna til båten! Var nede i dag og holdt på litt Forrige eier hadde limt finer plater rundt hele dritten inne. Tok disse av og var det ikke spesielt fint under. Men dette skal jeg fikse! Dashbordet som er mest preget Bilder bak Må pusse ned alt dritten og legge mye glassfiber rundt forbi! Har en del som må kjøpes inn blandt annet motor, tenker meg en 30 eller 40 hester (hva tenker folk om dette? To do list: Pusse alt male/lakkere (hva burde jeg gjøre?) Støype masse inni og litt utvendig Liten liste over ting jeg trenger: Motor Seter Fenderlist kalesje Kontrollboks batteri Lensepumpe Pullere lanterne more to come,.... Håper folk kan skrive litt her hva de mener om prosjektet osv, tar gjerne mot noen tips og! Redigert 30.August.2011 av Viscus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Itmas Svart 15.November.2011 Del på Facebook Svart 15.November.2011 Holder på med samme båt nå. Jeg skal prøve ut en 60 hester tenkte jeg til neste sommer... Jeg har kjørt med en 40 hester på hurricanen min nå i 2 sesonger og dette går som fytti h****! Jeg har foresten motoren min til salgs på fin nå for tiden til en rimelig penge! Jeg skal love deg at 40 hester på den båten er noe du ikke kommer til å gå lei av med det første! 35-40 knop i en så liten båt er helt vilt! det er ekstremt morsomt å kjøre og man får ett lite adrenalinkick... veldig veldig moro båt!kanskje ikke så praktisk, men en veldig fin "lekebåt" Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Joda3300 Svart 16.November.2011 Del på Facebook Svart 16.November.2011 Holder på med samme båt nå. Jeg skal prøve ut en 60 hester tenkte jeg til neste sommer... Jeg har kjørt med en 40 hester på hurricanen min nå i 2 sesonger og dette går som fytti h****! Jeg har foresten motoren min til salgs på fin nå for tiden til en rimelig penge! Jeg skal love deg at 40 hester på den båten er noe du ikke kommer til å gå lei av med det første! 35-40 knop i en så liten båt er helt vilt! det er ekstremt morsomt å kjøre og man får ett lite adrenalinkick... veldig veldig moro båt!kanskje ikke så praktisk, men en veldig fin "lekebåt" Lykke til! Synst 35-40 knop hørtes lite ut, Har sett båter med 40 hk og cleaver propell som går over 50 knop, Har også hørt at med 25 hk går båten i 37 knop ? Ikkje mye imponert over 35 knop og 40 hk. Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Hva kan man egentlig forvente av fart med 60hk på en slik type båt? Tenker da med optimal høyde og propell. Har en 60hk til overs jeg tenkte å bruke til noe morsomt. Sitér dette innlegget Link to post
Itmas Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 (redigert) Synst 35-40 knop hørtes lite ut, Har sett båter med 40 hk og cleaver propell som går over 50 knop, Har også hørt at med 25 hk går båten i 37 knop ? Ikkje mye imponert over 35 knop og 40 hk. Mvh Tom Erik Det som gjør at en sånn båt går i 50 knop med 40 hester og cleaver er at det har ikke er på en hurricane, men på en winrace... Redigert 17.November.2011 av Itmas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Joda3300 Svart 20.November.2011 Del på Facebook Svart 20.November.2011 Det som gjør at en sånn båt går i 50 knop med 40 hester og cleaver er at det har ikke er på en hurricane, men på en winrace... Nope, det var ein kompis av meg som hadde den, ein heilt vanlig hurricane 370 med 3 syl yamaha 40hk ,cleaver og lift. + forsterket hekk. Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
Itmas Svart 24.November.2011 Del på Facebook Svart 24.November.2011 da skjønner jeg det hvis det var yamaha 40, med cleaver og lift, men nå har jeg kjørt med en trimma 30 hester mariner som skal ha vært i overkant av 40hk, men det var så lat at det ikke var mulig å komme opp i plan på en normal måte. jeg kjørte uten lift og med manuel tilt og stålproppel ;) det er jo helt klart når man kjører med lift og cleaver at man får mer fart, og vertfall med en yamaha motor i forhold til en mariner :) -Jon Anund Sitér dette innlegget Link to post
Viscus Svart 6.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2012 Heihei! Nå er det lenge siden det har skjedd noe med båten! begynte i helga med å rive av gammel glassfiber i bunnen. Steike å dårlig jobb de som har hatt båten før har gjort. Så har bestemt meg for å gjøre dette skikkelig Her ser dere bunnen etter det meste av gammel glassfiber er borte. Fikk ikke dessverre vekk alt så må pusse igjennom ekstra der det er Glassfiberen jeg har revet av! Begynnelsen av pussinga! tar veldig lang tid å pusse! Pusser med 40 papir med Eksentersliper Godt igang med pussinga. Greit med skikkelig 3m støvmaske og hørselvern med radio, får tiden til å gå Resultatet etter 4-5 timer sliping. Ganske mye å pusse igjennom ja! Her var det høl ja! Planen fremover nå er å få pusset bunnen ned til fin glassfiber, så pusse alt inni for å så legge nytt lag med glassfiber i bunnen samt støype inni på toppen. Sitér dette innlegget Link to post
Viscus Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2012 Ny update igjen! går sakte men sikkert fremover med pussing av bunnen! og gleder meg som en unge til å støype ny glassfiber der! Under pussing blir meget bra!! Dukka vist opp et til litt større hull. Her har jeg et spørsmål. Hvordan skal jeg få fiksa dette hullet greit til i og med at det ikke er mulig å få noe fra baksida som støtter opp. Er det bare å prøver å støype over og pusse der det er ugjevnheter? Her har vi dashen!. Skal kutte det som er igjen av glassfiber ut og lage ny med finerplate også støype over der igjen!. tror dette vil bli meget bra Fikk også sett om stolene jeg har passa og de passa akkuratt på milimeterrn! lurer på hvordan jeg skal få festa de. Noen som har en ide? Jeg har bare selve stolene og er ikke veldig gira på å måtte kjøpe nye fester.... Håper dere liker arbeidet og jeg setter veldig pris på svar på spørsmålene jeg har stilt og ikke minst kommentarere! Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 21.Mai.2012 Del på Facebook Svart 21.Mai.2012 Dette blir bra, ser ut som båten har fått litt juling opp igjennom årene. Du får passe på å legge noen ekstra lag med glassfiber. Tråden skal følges. Hva slags motor skal du ha på den? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Viscus Svart 21.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2012 Takker! ja har fått en del skader! Noen som har en ide hvordan jeg skal få støtta opp på hullene i bunnen? kommer ikke til under der... Det blir en 25 eller 30 hester. 2 takter selvsagt! perfekt Sitér dette innlegget Link to post
HurriCane Svart 21.Mai.2012 Del på Facebook Svart 21.Mai.2012 forsterk akterspeil nå som du er i gang, og smell på en 90hk yamaha Sitér dette innlegget Link to post
Viscus Svart 21.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2012 hehe det hadde vært noe det. Er ganske bra akterspeil på den. Tåler opp til 55 hk har jeg hørt. Hadde gjerne satt på det men pengene strekker dessverre ikke til! Sitér dette innlegget Link to post
tomzern Svart 21.Mai.2012 Del på Facebook Svart 21.Mai.2012 Morsomt prosjekt =) Angående den skaden du ikke kommer til på innsiden så ville jeg prøvd å åpne hullet litt mer og gjøre det litt "penere" og mer jevnt. Jeg hadde samme utfordringen på en dromedille jeg hadde for noen år siden. Det jeg gjorde var å klippe til en pappbit som var litt større enn selve hullet. La så et par lag med glassfiber oppå papp-biten og hadde på godt med polyester. Deretter tredde jeg et par nylon/hyssingtråder gjennom hele greiene jevnt fordelt, festet trådene på baksiden av platen, og fikk platen inn gjennom hullet på skrått. Brukte trådene til å trekke platen inntil hullet på innsiden av skroget. Hvis du åpner hullet litt mer, greier du vel kanskje å komme til med hånda di og pusse litt på innsiden rundt selve hullet så glassfiberen får best mulig heft. På utsiden pusser du bare ned til bar glassfiber i god omkrets rundt hullet og legger på 2-3 lag med glassfiber med overlapp så blir det sikkert bra Funket ihvertfall bra for meg, og sprakk aldri opp på tross av mye villkjøring Stå på videre! =) Mvh Tomzern Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
Viscus Svart 22.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Takker! fant ut av at jeg kom til bak på det store hullet. Var ikke helt lukket bak inni båten så kommer akkuratt til slenger med et bilde fra i dag. Nærmer seg ferdig med pussing i bunnen. og glad er jeg for det! Sitér dette innlegget Link to post
Viscus Svart 2.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 heihei! hadde egentlig lagt prosjektet i grus men i dag! fikk jeg penger til motor og fikk handla meg en johnson 30 hk 85 modell med kontrollboks, kaberl og batteri til 6 tusen. Syns det var et greit kjøp jeg. Har dessverre ingen bilder av motoren, kan ta når jeg får pakka den opp av preseninga igjen! Slenger med et bilde av pussinga så langt! nesten ferdig med bunnen og satser å ha den til sjøsetting om 2-3 uker! Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Bra du er igang igjen, gleder meg til å se båten ferdig! Sitér dette innlegget Link to post
Viscus Svart 3.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 Bra du er igang igjen, gleder meg til å se båten ferdig! Takker! ja er deilig å være igang igjen! Lurer på 2 ting 1. Burde jeg ha tanken foran eller bak? er snakk om en 30 liters tank 2. Har noen en ide om hvordan jeg kan feste stolene?, det er en ganske solid plate i bunnen på begge. Så jeg tenker å mekke en liten kasse av treplater og støype fast for å se feste kraftige vinkelbeslag i stolene også i stolene. Noen som har en ide om dette vil fungere greit? Sitér dette innlegget Link to post
TheSpeed Svart 3.Juli.2012 Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 Er ikke det 470 da ? Var veldi lang til å vere 370 ? Men stå på Har 370 sjøl og er meget fornøgd Sitér dette innlegget Link to post
Viscus Svart 3.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 Er ikke det 470 da ? Var veldi lang til å vere 370 ? Men stå på Har 370 sjøl og er meget fornøgd Takk! Nei det er en 370! Er en av få 370 som er bygd slik med god plass inni Sitér dette innlegget Link to post
TheSpeed Svart 3.Juli.2012 Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 (redigert) Aaah :) Håper det kommer flere bilder snart da å stå på ! Redigert 3.Juli.2012 av TheSpeed (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Viscus Svart 3.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 Endelig ferdig med bunnen og motor i hus som nevnt i en tidligere post! Vakkert syn! Begynte akkurat å regne når jeg var ferdig. Snakk om flaks! Motoren! Johnson 30hk 85 modell med elstart. Skal bli konge å få den på båten. Kommer til å gå som et uvær Sitér dette innlegget Link to post
TheSpeed Svart 3.Juli.2012 Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 Det samme som du gjer no skal eg begynne på no til helgo kansje, håper på bra vær :) men stå på Blir bra til slutt den båten :) Sitér dette innlegget Link to post
Viscus Svart 4.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2012 Heisann! fikk jobbet litt med båten i dag og! Ble ferdig med å pusse toppen og snart ferdig med å pusse innvending og! Fikk snudd den og den var da sende sånn her ut: Etter 2 timer pussing ble jeg ferdig med å matte ned lakken! Begynte å pusse innvendig og satser på å bli ferdig med dette i morra! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.