Jump to content

Prosjekt Hurricane 370

Viscus

Recommended Posts

• 2 uker senere...

Hallo!

Ikke blitt så mye jobbing fortiden

Har vært oppe på biltema å svidd av 1800 på glassfiber og masse anna til båten!

Var nede i dag og holdt på litt

dsc00222.jpg

Forrige eier hadde limt finer plater rundt hele dritten inne.

Tok disse av og var det ikke spesielt fint under. Men dette skal jeg fikse!

Dashbordet som er mest preget

Bilder bak

dsc00221.jpg

Må pusse ned alt dritten og legge mye glassfiber rundt forbi!

Har en del som må kjøpes inn blandt annet motor, tenker meg en 30 eller 40 hester (hva tenker folk om dette?

To do list:

Pusse alt

male/lakkere (hva burde jeg gjøre?)

Støype masse inni og litt utvendig

Liten liste over ting jeg trenger:

Motor

Seter

Fenderlist

kalesje

Kontrollboks

batteri

Lensepumpe

Pullere

lanterne

more to come,....

Håper folk kan skrive litt her hva de mener om prosjektet osv, tar gjerne mot noen tips og!

Redigert av Viscus (see edit history)
  • 2 måneder senere...

Holder på med samme båt nå. Jeg skal prøve ut en 60 hester tenkte jeg til neste sommer... Jeg har kjørt med en 40 hester på hurricanen min nå i 2 sesonger og dette går som fytti h****! Jeg har foresten motoren min til salgs på fin nå for tiden til en rimelig penge! Jeg skal love deg at 40 hester på den båten er noe du ikke kommer til å gå lei av med det første! 35-40 knop i en så liten båt er helt vilt! det er ekstremt morsomt å kjøre og man får ett lite adrenalinkick... veldig veldig moro båt!kanskje ikke så praktisk, men en veldig fin "lekebåt" Lykke til!

Holder på med samme båt nå. Jeg skal prøve ut en 60 hester tenkte jeg til neste sommer... Jeg har kjørt med en 40 hester på hurricanen min nå i 2 sesonger og dette går som fytti h****! Jeg har foresten motoren min til salgs på fin nå for tiden til en rimelig penge! Jeg skal love deg at 40 hester på den båten er noe du ikke kommer til å gå lei av med det første! 35-40 knop i en så liten båt er helt vilt! det er ekstremt morsomt å kjøre og man får ett lite adrenalinkick... veldig veldig moro båt!kanskje ikke så praktisk, men en veldig fin "lekebåt" Lykke til!

Synst 35-40 knop hørtes lite ut, Har sett båter med 40 hk og cleaver propell som går over 50 knop, Har også hørt at med 25 hk går båten i 37 knop ? Ikkje mye imponert over 35 knop og 40 hk.

Mvh Tom Erik

Synst 35-40 knop hørtes lite ut, Har sett båter med 40 hk og cleaver propell som går over 50 knop, Har også hørt at med 25 hk går båten i 37 knop ? Ikkje mye imponert over 35 knop og 40 hk.

Mvh Tom Erik

Det som gjør at en sånn båt går i 50 knop med 40 hester og cleaver er at det har ikke er på en hurricane, men på en winrace...

Redigert av Itmas (see edit history)

da skjønner jeg det hvis det var yamaha 40, med cleaver og lift, men nå har jeg kjørt med en trimma 30 hester mariner som skal ha vært i overkant av 40hk, men det var så lat at det ikke var mulig å komme opp i plan på en normal måte. jeg kjørte uten lift og med manuel tilt og stålproppel ;) det er jo helt klart når man kjører med lift og cleaver at man får mer fart, og vertfall med en yamaha motor i forhold til en mariner :)

-Jon Anund

• 5 måneder senere...

Heihei! Nå er det lenge siden det har skjedd noe med båten!

begynte i helga med å rive av gammel glassfiber i bunnen.

Steike å dårlig jobb de som har hatt båten før har gjort. Så har bestemt meg for å gjøre dette skikkelig

img_1372.jpg

Her ser dere bunnen etter det meste av gammel glassfiber er borte. Fikk ikke dessverre vekk alt så må pusse igjennom ekstra der det er

img_1373.jpg

Glassfiberen jeg har revet av!

img_1369.jpg

Begynnelsen av pussinga! tar veldig lang tid å pusse! Pusser med 40 papir med Eksentersliper

img_1378.jpg

Godt igang med pussinga. Greit med skikkelig 3m støvmaske og hørselvern med radio, får tiden til å gå

img_1379.jpg

Resultatet etter 4-5 timer sliping.

img_1390.jpg

Ganske mye å pusse igjennom ja!

img_1392.jpg

Her var det høl ja!

Planen fremover nå er å få pusset bunnen ned til fin glassfiber, så pusse alt inni for å så legge nytt lag med glassfiber i bunnen samt støype inni på toppen.

• 2 uker senere...

Ny update igjen!

går sakte men sikkert fremover med pussing av bunnen! og gleder meg som en unge til å støype ny glassfiber der!

img_1325.jpg

Under pussing blir meget bra!!

img_1327.jpg

Dukka vist opp et til litt større hull. Her har jeg et spørsmål. Hvordan skal jeg få fiksa dette hullet greit til i og med at det ikke er mulig å få noe fra baksida som støtter opp. Er det bare å prøver å støype over og pusse der det er ugjevnheter?

img_1328.jpg

Her har vi dashen!. Skal kutte det som er igjen av glassfiber ut og lage ny med finerplate også støype over der igjen!. tror dette vil bli meget bra

img_1314_1.jpg

Fikk også sett om stolene jeg har passa og de passa akkuratt på milimeterrn!

lurer på hvordan jeg skal få festa de. Noen som har en ide? Jeg har bare selve stolene og er ikke veldig gira

på å måtte kjøpe nye fester....

img_1312.jpg

Håper dere liker arbeidet og jeg setter veldig pris på svar på spørsmålene jeg har stilt og ikke minst kommentarere!

Dette blir bra, ser ut som båten har fått litt juling opp igjennom årene. Du får passe på å legge noen ekstra lag med glassfiber. Tråden skal følges. Hva slags motor skal du ha på den?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Morsomt prosjekt =)

Angående den skaden du ikke kommer til på innsiden så ville jeg prøvd å åpne hullet litt mer og gjøre det litt "penere" og mer jevnt. Jeg hadde samme utfordringen på en dromedille jeg hadde for noen år siden. Det jeg gjorde var å klippe til en pappbit som var litt større enn selve hullet. La så et par lag med glassfiber oppå papp-biten og hadde på godt med polyester. Deretter tredde jeg et par nylon/hyssingtråder gjennom hele greiene jevnt fordelt, festet trådene på baksiden av platen, og fikk platen inn gjennom hullet på skrått. Brukte trådene til å trekke platen inntil hullet på innsiden av skroget.

Hvis du åpner hullet litt mer, greier du vel kanskje å komme til med hånda di og pusse litt på innsiden rundt selve hullet så glassfiberen får best mulig heft. På utsiden pusser du bare ned til bar glassfiber i god omkrets rundt hullet og legger på 2-3 lag med glassfiber med overlapp så blir det sikkert bra :thumbsup: Funket ihvertfall bra for meg, og sprakk aldri opp på tross av mye villkjøring :giggle:

Stå på videre! =)

Mvh Tomzern

• 1 måned senere...

heihei!

hadde egentlig lagt prosjektet i grus men i dag! fikk jeg penger til motor og fikk handla meg en johnson 30 hk 85 modell med kontrollboks, kaberl og batteri til 6 tusen. Syns det var et greit kjøp jeg. Har dessverre ingen bilder av motoren, kan ta når jeg får pakka den opp av preseninga igjen!

Slenger med et bilde av pussinga så langt! nesten ferdig med bunnen og satser å ha den til sjøsetting om 2-3 uker!

img_1359.jpg

Bra du er igang igjen, gleder meg til å se båten ferdig!

Takker! ja er deilig å være igang igjen!

Lurer på 2 ting

1. Burde jeg ha tanken foran eller bak? er snakk om en 30 liters tank

2. Har noen en ide om hvordan jeg kan feste stolene?, det er en ganske solid plate i bunnen på begge. Så jeg tenker å mekke en liten kasse av treplater og støype fast

for å se feste kraftige vinkelbeslag i stolene også i stolene. Noen som har en ide om dette vil fungere greit?

Heisann! fikk jobbet litt med båten i dag og!

Ble ferdig med å pusse toppen og snart ferdig med å pusse innvending og!

Fikk snudd den og den var da sende sånn her ut:

img_1363.jpg

Etter 2 timer pussing ble jeg ferdig med å matte ned lakken!

img_1364.jpg

Begynte å pusse innvendig og satser på å bli ferdig med dette i morra!

img_1365.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...