Jump to content

Frekk og arrogant båtselger


Sjøgutt

Recommended Posts

Sofaseileren: Greit at den er rimligere, men ser det ikke usansynlig dumt ut med en rekke med utenbords motorer på plattformen.

Viste ikke at 21M kom i RIB utgave. Mye man ikke vet. :confused::confused:

 

Fint å bruke profesjonelle som vet hvordan en annonse skal utformes når man skal selge :lipseal:

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Litt dumt det der med utenbordsmotorene, ja... Reduserer funksjonaliteten på badeplattformenheadbang.gif. Ributgaven av Princess 21M er jo bare en fordel. 60 fot å bakse med i trange havnebasseng kan fort bli dyrt, luftpontongen reduserer disse utgiftene betydelig. Gleder meg allerede!giggle.gif

Link to post
Share on other sites

Man må da ha annet å finne på enn å bekymre seg for hvordan andre mennesker utformer annonsene sine, og når man i tillegg føler seg berettiget til å sende en ufin melding til vedkommende selger slik som den nedenfor, når det svart på hvitt står i annonsen at dette er nettopp den typen useriøs kontakt selger ikke ønsker, så bør man nok begynne med å feie for egen dør og se på sin egen oppførsel før man kritiserer andre for å ikke ønske å ha kontakt med useriøse dekksparkere.

Dette er det mest arogante, overlegne, bedritne annonsen jeg noen sinne har sett, eller opplevd. Andre båtinteresserte kan med andre ord ikke ta kontakt med deres firma. Har du det så travelt at du bare har forakt for dine potensielle kunder så har jeg ett meget godt forslag til deg, FINN DEG ETT ANNET YRKE

 

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå er det ikke HALLO lengre, men ÅRETS KUPP. Det virker vel mere fornuftig.

 

Men denne flotte 23 meters?/fot yachten var jo ekstremt rimelig http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=29444640

Her har Nidelv virkelig gått opp i størrelse så det holder.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Men denne flotte 23 meters?/fot yachten var jo ekstremt rimelig http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=29444640

 

Dette er restene etter de skulle annonsere min gamle båt (en Nidelv 690 (23fot) 94 mod, med ny motor til 449.000) ...den jeg skulle ha som innbytte når jeg skulle kjøpe en Bav37 Seilbåt hos de. Men som nevnt tidligere ble det ikke handel med de (av flere grunner)...men som sagt skal komme tilbake til dette en annen tråd, hentetråd når jeg kjøpte en SO35 igjennom Heitmanmarin (men har litt problem med å laste inn bilder nå, derfor tråden ikke er laget ennå)

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Etter å ha lest en del av annonsene til denne selgeren i Aker Yachts sendte jeg klage til finn pga søkeord spamming i ALLE salgs annonsene hans. Fikk svar tilbake at de nå gikk gjennom alle annonsene til dette firmaet. Regner da med at det har kommet mer enn en klage på annonsene.

Link to post
Share on other sites

2 av annonsene er nå fjernet av finn.no ser jeg.

Men hvertfall den nidelven den var bare pen, men er i tvil likevel hvis den er kina prod.

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

KristinaIII : Joda, point taken,men... den derre show me the money or no talking! funka kanskje under jappetia, men i dagens båtmarked..? :rolleyes: By the way.. alt av `leker` jeg har kjøpt har vel startet med en drømm om jeg tenker etter.. :flag_bp:

 

DEt er korttenkt å avvise kunder som ikke pr dd har finans i orden, jeg har tittet på båter langt over det jeg hadde råd til på det tidspunktet.

Det har jeg gjort mange ganger over flere år.

 

Og er da i enkeltes øyne en wannebies som kaster bort tiden...

 

Nå må dere holde tungen rett i munnen! Ser dere virkelig ikke forskjell på å sjekke ut/prøvekjøre båter fra en forhandler/produsent vs. en privatperson/båtmegler?

 

Selvsagt skal man få lov til å drømme om båter hos en forhandler/produsent. De skal selge den samme type båt flere ganger, og en gang er det kanskje til dere.

 

Men en båtmegler/privatperson skal selge EN båt!!! Og helst NÅ! Og da er det ingen som vil kaste bort tid på drømmere.

Link to post
Share on other sites

Men en båtmegler/privatperson skal selge EN båt!!! Og helst NÅ! Og da er det ingen som vil kaste bort tid på drømmere.

 

Jeg skjønner jo at dette Aker Yachts egentlig er et enmannsband med noen få tilknyttede enkeltpersonsforetak som har et samarbeid. Men websiden forsøker å gi et ganske annet inntrykk, sitat:

 

Aker Yachts AS er en ekspanderende, landsdekkende båtmeglerkjede som etablerer kontorer i hele Norge.

 

Kjeden har som målsetning å bli landets største aktør på salg av brukte båter og yachter i alle størrelser. Vi har meglere i de fleste fylker,

fra Kristiansand i sør til Tromsø i nord. Enten du skal kjøpe eller selge båt, så kan det lønne seg å ta kontakt med en av våre meglere.

 

 

Jeg vil tro at de vanskelig kan nå målsetningen sin, hvis ikke tonen og kommunikasjonsegenskapene endres dramatisk :wink:

Båtfolk flest er engang skrudd sammen slik at de liker å snakke båt, de liker en hyggelig omgangstone, og for svært mange er tillit en viktig faktor ved handel. Som puddingen sier, så er det ikke akkurat mangel på tilbydere i markedet...

"Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil."
Bertrand Russel

Link to post
Share on other sites

 

Men en båtmegler/privatperson skal selge EN båt!!! Og helst NÅ! Og da er det ingen som vil kaste bort tid på drømmere.

 

Har solgt 4 båter opp gjennom årene. De eneste jeg har vært litt kort mot. Er de som har begynt å prute på telefonen før de har sett båten. Men selv de prater jeg med og er hyggelig med i noen minutter, vet jo aldri. Det var faktisk en sånn en som kjøpte en Årø 28 jeg hadde, til prisantydning.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Endelig hjemme igjen etter 13 timers arbeidsdag,. Ser det har ballet på seg her og mange har meninger, både gode og dårlige etter min mening men sånn er det bare. :smiley:

Noen synes jeg er veldig ufin og kvass til selgeren, ja og så!!!! Her har vi med en profesjonell selger å gjøre, han skriver i annonsen at han er så bra og flink etc. Bare pølsevev, er man proff så gjør man det ikke slik.

At jeg skrev det slik må han bare regne med. Hva med å legge det andre kinn til og erkjenne sin "tabbe".

Det er meget skjelden at jeg blir sinna men med dette tullet fra AY så må man bare reagere. :headbang:

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Skjønner ikke akkuratt at AY gidder og annonsere disse store båtene på finn engang, tror de virkelig kjøperne av disse båtene går på finn for å se..... tror nok det er mer kompleks en som så å selge slike båter. AY - Spar pengene - det blir nesten useriøst.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...