Jump to content

Yanmar seildrev SD 50 lekker olje — reklamasjon avslått


Trykkern

Recommended Posts

Har som nevnt kontaktet båtadvokaten. Han tar forøvrig kr. 1600,- eks. mva (2000 inkl) til ikkemedlemer av KNBF. Har fått tilsendt uttredelsesskjema osv. fra han, men siden dette at verksted "gir opp" kun er sagt muntlig, har jeg bedt de om en skriftlig redegjørelse. Føler jeg må ha denne på plass slik at båtadvokaten kan ta med deres tilsvar i sin vurdering.

Jeg føler båtbransjen generelt er dårlig på å gi skriftlige tilbakemeldinger. Det blir ofte til at man i frustrasjon over laaaang ventetid på skriftlig svar tar kontakt pr. telefon og svar blir således muntlig. Ikke alltid like lett å dokumentere hendelsesforløpet da. Om dette er en bevist strategi eller ikke kan en ha lov til å ha sine meninger om

 

Ser at "shaukaas" nevner at mulig adresse er Hanse Yachts AG. Jeg vil følge det rådet jeg får fra "vår" båtadvokat og henvende meg til de han peker på.

 

Når det er sagt mener jeg at lekkasjen aldri har blitt stoppet fra første reparasjon. De har klart å stoppe den for en kort periode, muligens kun redusert den, men utbedret den, NEI. Det er nå gjort tre forsøk og da begynner vi vel å snakke om nytt drev vil jeg mene. Jeg ønsker å være fleksibel på løsning, men IKKE på "halvveisløsninger". Jeg har en forholdsvis ny båt og siden jeg kjøpte båten ny nettopp for at alt skulle være 100 % fra starten av, er ikke det tema. Er heller ikke med på at jeg skal betale noe for denne elendigheta.

 

Yanmar påberoper seg 2 års world wide garanti og da mener jeg de må stå inne for det. De må komme på banen og gi støtte til sin samarbeidspartner siden de nå "gir opp". Det er nå min mening...

Redigert av Trykkern (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...