ifarta Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 "Ellers virker motoren rimelig slapp" skriver du. Noe spesielt du tenker på? Forøvrig er nok Uttern noe tyngre å dra i vannet enn feks Yamarin. Har selv D66 med 225hk og den er langtifra slapp for å si det pent. Fantastisk aks og drag. Min gjør 40 knop maks. Mulig at 50hk mindre utgjør at du føler du ikke har så mye ekstra trøkk som du skulle ønske? Hei. Sein med tilbake melding. (Etter vinter dvale) Jeg leverte inn motor, det viste seg at det var et spjeld som ikke åpnet helt opp. Nå får jeg 40 Kn med ca 6300 omdr. Motoren er kjempe kvikk, knall bra motor! Kjempe viktig å trimme riktig. Jeg trimmer til 2.4 til 2.5 etter hvor mange vi er i båten. Ha en fin sommer på sjøen ! Sitér dette innlegget Link to post
bella580C Svart 1.April.2013 Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 Heisann. Kunne du tatt bilde hvor høyt motoren sitter på båten ? Og hvor kjøpte du propellen ? Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Veradogutt Svart 24.April.2013 Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Hei, Jeg har 2008 mod Verado 150hk på en Skibsplast 655 XL. Vurderer Skibsplasten som en mer lettdrevet båt enn Uttern Jeg har "orginal" 19'' stålpropell og klarer 5900rpm og 39knop WOT ved lett båt. Kan det rime at det skiller 400rpm mellom en 175hk og en 150hk? ..eller kan jeg også ha et problem med spjeldet? Har du mer detaljer rundt hva og hvordan problemet ble utbedret? hilsen Johannes Sitér dette innlegget ~det jamna se' i skynå!~ Link to post
ifarta Svart 25.April.2013 Link til dette innlegget Svart 25.April.2013 Heisann. Kunne du tatt bilde hvor høyt motoren sitter på båten ? Og hvor kjøpte du propellen ? Hei. Beklager at jeg svarer deg veldig sent ! Jeg får rett og slett ikke til å laste opp bildene jeg har tatt. Det er 5 stk bolthull på motor, motoren min står i det midterste hullet. 19P Propell. Ser at noen mener at Uttern D66 er tungdrevet, jeg er fullstendig uenig i det. Båten går fra 0 til 20 kn på bare noen få sekunder. Fra 20 til 35 kn blir du trykt bak i stolen, fra 35 til 40 kn går det litt senere, men ikke trekt på noen måte. Trimming av motor betyr ekstremt mye! Tror også at det er mange som ikke gjør det, før de begynner med propell eksperimenter. Hilsen Lasse Sitér dette innlegget Link to post
ifarta Svart 25.April.2013 Link til dette innlegget Svart 25.April.2013 Hei, Jeg har 2008 mod Verado 150hk på en Skibsplast 655 XL. Vurderer Skibsplasten som en mer lettdrevet båt enn Uttern Jeg har "orginal" 19'' stålpropell og klarer 5900rpm og 39knop WOT ved lett båt. Kan det rime at det skiller 400rpm mellom en 175hk og en 150hk? ..eller kan jeg også ha et problem med spjeldet? Har du mer detaljer rundt hva og hvordan problemet ble utbedret? hilsen Johannes Hei Johannes. Jeg kjenner ikke til hva mekanikeren gjorde med spjeldet, mener å huske at det var spjeld for luft til motor. Virket som mekaniker ikke ønsket å fortelle for mye om det. Jeg har lest på Verado club i Florida. De mener at motoren bør brukes mins 100 timer i året for at den skal virke opptimalt veien. Er ihvertfall enig med at det er mange motorer som står seg ihjel. Venter bare på solen nå :) Hilsen Lasse Sitér dette innlegget Link to post
Veradogutt Svart 26.April.2013 Link til dette innlegget Svart 26.April.2013 Venter også på sola... c",) Hentet båt igår og synes det er litt hustrig å bunnsmøre når det sludder rundt ørene.. Kunne også tenkt meg å se bilder av hvor høyt motoren din er montert :-) Vurderer nemlig å heve min Verado et hakk. Tror den tåler det med god stålpropell med stor stigning (19''). Kavitasjonsplaten min ligger ca på nivå med absolutt laveste nivå på skroget -men med markert v-bunn helt bak -så tror jeg at 2cm heving kan gi mindre motstand og høyere fart..? Tips for å laste opp bilder. Det er litt knot; må "mellomlagre" de på profilen din -for så å lime inn en referanse til bildet inn i dette tekstfeltet. 1. Klikk på knappen "Last opp bilder" i blått øverst i skrive-dialogen her 2. Da åpnes en ny nettside "Uploadify" med oversikt over alle bildene du har lagret her på baatplassen. 3. Velg en av disse, eller trykk på knappen "Velg bilde for opplasting" 4. Når du så "velger" eller klikker på et av bildene dine inne i "uploadify"-siden, da kommer det opp i stor størrelse 5. Trykk på knappen "Kopier" nederst til venstre under bildet (da lagres referansen i windows clipboard) 6. Gå tilbake til dette skrive-vinduet og velg den grønne knappen "Image" i verktøylinja. 7. I dialogen som kommer opp limer du inn referansen til bildet ditt vha [CTRL]+[v] håper det var forståelig c",) j. Sitér dette innlegget ~det jamna se' i skynå!~ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.