Jump to content

Har noen erfaring med vinsj fra Biltema?


larsen2000

Recommended Posts

@Skazy, da har du vel den store modellen med to utvekslinger? Jeg har aldri hatt problem med min. Nå ca 3-5 år gammel. Tung båt.

 

Har din løsnet mange ganger?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Ja, dessverre løsner vinsjarmen hver gang jeg bruker den. (Og ja det er den største Biltema vinsjen med to hastigheter.)
Jeg holder inn og justerer festet hele tiden, men nesten umulig å bruke uten at båten faller uti vannet igjen. Ganske irriterende faktisk.
Vi har en ganske liten båt, Hurrycane 370.

Jeg skal forsøke å sveise armen på ved hjelp av pinnesveising.
En kar i havna mente pinnesveising var for kraftig/feil å bruke på en slik jobb. Men det er pinnesveis vi har, så det er pinnesveis det blir.  Noen her som har erfaring med noe slikt?

Redigert av Skazy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Over er et bilde av det fantastisk vakre sveisearbeidet mitt.
Jeg tok nesten ingenting på innsiden grunnet kort avstand til plastikkpakning.
Tips er å se maaaange sveisevideoer på youtube først, så øve litt, så noen flere videoer, så selve jobben.
Det ser ut som en full sjømann har utført arbeidet, men jeg håper det er solid.
Om vinsjen holder i et par sesonger nå, så skal jeg ikke klage.

Redigert av Skazy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Beklager om jeg har gjort noe feil, men den virker på min maskin.
Jeg skal se hva jeg kan gjøre. Er det noen som ser bildet?

 

Kommentar fra moderator:
Det fungerer ikke. Du må poste et nytt innlegg og laste det opp til baatplassen. Se vedleggssymbolet i editoren.

 

Link to post
Share on other sites

Rart at dere har problemer med dette. Jeg tok opp min fiskebåt på søndag, og da med en slik vinsj, og den har aldri glippet. Lurer på om det kan ha blitt gjort noen forandringer på disse? Min er kanskje 3 år gammel nå. 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Ja, min brukes jo ikke så mye... Kanskje 2-8 ganger per år. Da inklusive opp og ned. Så innsveivinger er vel 1-4 ganger per år. Båten er jo laget for å ligge på vann . 

 

Så jeg har vel ikke den helt store slitasjen... :giggle:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...