Jump to content

Nye instrumenter, Wema, VDO eller noen andre typer?

Guest Kaptein Fredrik

Recommended Posts

Guest Kaptein Fredrik

Heisann båtfolk

Jeg tenkte å kjøpe nye instrumenter til båten, da jeg har kun tankmåler og turteller. Tankmåleren virker ikke helt som den skal heller. Jeg har tittet litt på VDO Veiwline, men det er utrolige priser på de. Også har jeg tittet på Wema, og ble tipset om at Biltema sine instrumenter er Wema. Men er det noen som vet om det følger med givere til oljetrykkinstrumentet og tempinstrumentet til VDO, hvis ikke så er det over tusenlappen per instrument(uaktuelt!)

Eller har dere andre forslag?

På forhånd takk

Mvh

Kaptein Fredrik

• 2 måneder senere...

Håper det er ok om jeg slenger meg på denne tråden.

Jeg ville gjerne hatt en logg (til Furuholmen-båten), helst med måleområde 0-20 knop, som viser fart i vannet (impeller). Instrumentet skal være en "klokke" som viser fart med en viser (altså ikke slike nummerdisplay som typisk brukes på seilbåter). Jeg vil gjerna ha tripteller/totaldistanse.

VDO Viewline dekker behovet bortsett fra at Sleipner sier den finnes kun for måleområde 0-50 knop. Det synes jeg blir teit når båten går maks ca 15 knop. Når giveren da i tillegg koster 6.500,- (gir dybde, vanntemperatur og fart) så blir det litt vel dyrt for noe jeg syns ikke passer så bra. Den "gamle" VDO Sumlog Ocean line med måleområde 0-30 hadde passet langt bedre, men den er ikke lett å få tak i..

Faria har pene instrumenter, men kun trykklogger. Det liker jeg ikke så bra for jeg tror de er unøyaktige under 5 knop (viser ikke under 5 knop) og de logger ikke kjørt distanse - bare fart.

Vema og andre har GPS-logg, men jeg hadde altså lyst på logg som viser fart i vannet (GPS-fart har mnan på kartet, mobilen osv).

Noen som har innspill?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...