Guest Kaptein Fredrik Startet 8.September.2011 Link til dette innlegget Startet 8.September.2011 Heisann båtfolk Jeg tenkte å kjøpe nye instrumenter til båten, da jeg har kun tankmåler og turteller. Tankmåleren virker ikke helt som den skal heller. Jeg har tittet litt på VDO Veiwline, men det er utrolige priser på de. Også har jeg tittet på Wema, og ble tipset om at Biltema sine instrumenter er Wema. Men er det noen som vet om det følger med givere til oljetrykkinstrumentet og tempinstrumentet til VDO, hvis ikke så er det over tusenlappen per instrument(uaktuelt!) Eller har dere andre forslag? På forhånd takk Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 8.September.2011 Link til dette innlegget Svart 8.September.2011 Jeg ville gått for Wema, mye rimligere enn Vdo. Giver og instrumenter kjøpes hver for seg. Selges ikke instrumentene på Biltema med giver tro, mener og ha hørt dette, men sjekk ut det. Da kommer du iallefall rimlig ut av det Sitér dette innlegget Link to post
Cerveza Svart 8.September.2011 Link til dette innlegget Svart 8.September.2011 Jeg kjøpte Wema instrumenter for noen år siden og har vært fornøyd, med unntak av at vann-temp sensoren ikke så ut til å tåle min saltvanns-kjølte motor. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 8.September.2011 Link til dette innlegget Svart 8.September.2011 Takk for svar. Jeg vet at Biltema sin vanntemp instrument har giver,det sjekket jeg på lørdagen. Vet dere noe om jeg kan montere den wema sine blanke flushringen på biltemas instrumenter? wemainstrumenter? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 8.September.2011 Link til dette innlegget Svart 8.September.2011 Vet ikke, mulig det går med litt modifikajsoner og lim. Jeg tilpasset en wema ring til ett vdo instrument på den måten Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 8.September.2011 Link til dette innlegget Svart 8.September.2011 Jeg tenkte litt på denne ringen, på disse instrumentene. Tusen takk for hjelp sålangt Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 8.September.2011 Link til dette innlegget Svart 8.September.2011 Må nesten kjøpe en for og prøve. Får man skrudd av ringen på Biltema sine forresten? Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 8.September.2011 Link til dette innlegget Svart 8.September.2011 Bør gå greit å montere de i samme holder. Her har jeg Biltema tank og Wema amp. montert sammen Fjernet den svarte ringen på begge, og bakmonterte de i rammen. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
26 Gimsøy Svart 14.November.2011 Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 Hei Kaptein Fredrik. Har du bestemt deg for type instrumenter ennå? Har du vært og sjekket priser? Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 15.November.2011 Link til dette innlegget Svart 15.November.2011 Hei Gimsøy. Jeg har tittet endel rundt og har veldig lyst på VDO, siden jeg har god erfaring med de. Også synes jeg de er ganske så stilige Sitér dette innlegget Link to post
26 Gimsøy Svart 15.November.2011 Link til dette innlegget Svart 15.November.2011 Ja her blir det nok Wema. Sorte med hvite tall. Blir 7 instrumenter 6 stk 52mm og 85 mm turteller med timeteller Sitér dette innlegget Min båt her på BP Link to post
Columbi27 Svart 15.November.2011 Link til dette innlegget Svart 15.November.2011 Satte inn ein Biltema vatntemp i dag, kopla den direkte i orginal giver i yanmaren, viste "rett" temp direkte! Lettere og billigare blir det ikkje.. Sitér dette innlegget Link to post
BG-21 Svart 15.November.2011 Link til dette innlegget Svart 15.November.2011 Håper det er ok om jeg slenger meg på denne tråden. Jeg ville gjerne hatt en logg (til Furuholmen-båten), helst med måleområde 0-20 knop, som viser fart i vannet (impeller). Instrumentet skal være en "klokke" som viser fart med en viser (altså ikke slike nummerdisplay som typisk brukes på seilbåter). Jeg vil gjerna ha tripteller/totaldistanse. VDO Viewline dekker behovet bortsett fra at Sleipner sier den finnes kun for måleområde 0-50 knop. Det synes jeg blir teit når båten går maks ca 15 knop. Når giveren da i tillegg koster 6.500,- (gir dybde, vanntemperatur og fart) så blir det litt vel dyrt for noe jeg syns ikke passer så bra. Den "gamle" VDO Sumlog Ocean line med måleområde 0-30 hadde passet langt bedre, men den er ikke lett å få tak i.. Faria har pene instrumenter, men kun trykklogger. Det liker jeg ikke så bra for jeg tror de er unøyaktige under 5 knop (viser ikke under 5 knop) og de logger ikke kjørt distanse - bare fart. Vema og andre har GPS-logg, men jeg hadde altså lyst på logg som viser fart i vannet (GPS-fart har mnan på kartet, mobilen osv). Noen som har innspill? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.