Jarl-Espen Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 Hei. Som emne tittel sier, lurer eg på om det er mulig å ruse denne i fri. Det er den typen med gir på rorkulten. Har funnet ut at den er lettere å starte viss eg tar av dekselet å gir litt gass. Mvh Jarl-Espen Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Pettern1972 Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 jeg har en xr10 hk, samme systemet med gear på rorkulten. jeg tok en tråd og bant fast på skruen til tomgangsjusteringen, borret et lit hull i gummien der startsnora går ut, og tredde den gjennom der. med en lite løkke i enden. funker helt greit Quote Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post Share on other sites More sharing options...
øyværing Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 Hadde samme systemet på min 25 hk mariner 99 mod. for å øke tomgangen så må du vri på choken. men jeg brukte å ta av motor dekslet og dra i gassen på motoren. supert system ved manøvrering men ikke når du virkelig trenger å få opp tomgangen på vår/høsten. solgte motoren min etter 3 år. ble bare plaget med det systemet. men har du fjernstyring er det ikke noe problem, da er det det samme som andre motorer. mvh Rolf Quote Rana plast 530 med 40 mercury 4t. 18 Hemnesbygd snekke 10 sabb diesel (morild) 14 Ranaspisse For livets glade gutter går solen aldri ned Link to post Share on other sites More sharing options...
steelcontax Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 Er dette en 4takter? i så fall har du en knapp på motorens venstre side sett forfra, hvor du kan koble ut girvelgeren og gi mer gass med styrekulten. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Pettern1972 Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 Enkel patent..... Quote Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post Share on other sites More sharing options...
Jarl-Espen Posted September 10, 2011 Author Share Posted September 10, 2011 Er dette en 4takter? i så fall har du en knapp på motorens venstre side sett forfra, hvor du kan koble ut girvelgeren og gi mer gass med styrekulten. Hehe. Såg det i dag da jeg var ute en tur. Mvh Jarl-Espen Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts