Jump to content

-09 mercury 9.9 er det mulig å ruse denne i fri?

Jarl-Espen

Recommended Posts

Hei.

Som emne tittel sier, lurer eg på om det er mulig å ruse denne i fri. Det er den typen med gir på rorkulten. Har funnet ut at den er lettere å starte viss eg tar av dekselet å gir litt gass.

Mvh

Jarl-Espen

jeg har en xr10 hk, samme systemet med gear på rorkulten. jeg tok en tråd og bant fast på skruen til tomgangsjusteringen, borret et lit hull i gummien der startsnora går ut, og tredde den gjennom der. med en lite løkke i enden. funker helt greit

Hadde samme systemet på min 25 hk mariner 99 mod. for å øke tomgangen så må du vri på choken. men jeg brukte å ta av motor dekslet og dra i gassen på motoren.

supert system ved manøvrering men ikke når du virkelig trenger å få opp tomgangen på vår/høsten. solgte motoren min etter 3 år. ble bare plaget med det systemet. men har du fjernstyring er det ikke noe problem, da er det det samme som andre motorer.

mvh

Rolf

Er dette en 4takter? i så fall har du en knapp på motorens venstre side sett forfra, hvor du kan koble ut girvelgeren og gi mer gass med styrekulten.

Hehe. Såg det i dag da jeg var ute en tur.

Mvh

Jarl-Espen