Jump to content

Registrert firma som hugger opp båter?


Sofaseileren

Recommended Posts

En venn av meg har blitt ufrivillig hagebåteier, som følge av et huskjøp. Et overgitt dorryprosjekt står bak garasjen, uhentet på 3 året av forrige eier. En påbygging av garasjen (også utført av forrige eier) gjør at kranbil ikke kommer til, headbang.gif og båtens eier responderer ikke på henvendelser. Min venn har sendt flere brev, siste var et rekommandert hvor han blir varslet om at om han ikke fjerner båten innen en angitt dato, vil båten bli fjernet og kondemnert på båteiers regning. Datoen er forlengst passert, og båten står ennå og pryder hagen hans.

Tanken var å benytte profesjonelle til å hugge båten (må som sagt gjøres på stedet) men han har ikke lykkes med å finne firmaer som gjør slikt.

 

Noen som kjenner til aktører som kondemnerer båter på stedet i østlandsområdet?

 

PS: For å unngå diskusjon rundt "selvtekt på andres båter": Båten er helt klart et vrak, lukter råttent, med manglende bordganger, halvt revet overbygg og har trolig ikke vært tildekket siste 10 åra.

Link to post
Share on other sites

Å betale noen for å hugge opp en båt, for så å forsøke å få de pengene tilbake fra eier er noe ikke jeg ville gitt meg inn på. Så lenge tidligere eier har blitt varslet flere ganger hadde jeg tatt jobben i egne hender.

Først hadde jeg tatt masse bilder som dokumenterer båtens begredelige tilstand. Så hadde motorsaga fått jobbe en halvtimes tid. Kjørt bort driten og sendt ham en brukbar faktura som dekker både hugging og bortkjøring.

Dersom han nekter å betale og man ikke får medhold i forliksrådet, taper man 2.000,- istedenfor 20.000,-

Link to post
Share on other sites

Ble det ikke avholdt en overtakelse av boligen? Normalen er at selger og kjøper går gjennom boligen før overtakelse. Evt. merknader føres opp på et overtakelsesskjema; rengjøring, rydding,strøm, evt. vannmåler, ant. nøkler etc. samt garasje og uteareal.

 

Ble båten spesifisert her?

 

Signert skjema er det endelige dokumentet på overtagelsen og leveres megler/bank. Denne utløser også endelig oppgjør og tinglysing.

Redigert av Frivakten (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...