Jump to content

Mercruiser 1.7 MS 120, type motorolje, olje- og dieselfilter?


RoyM

Recommended Posts

Hei.

 

Selv har jeg brukt Castrol Tection Global 15w-40 VDS 3 olje på slik motor,tildels forde den er bra og man kan få kjøpt den for rundt 30 Kr.L rett i postkassa om man søker etter billig olje på nettet.

Drevet er det nok lurt å bruke Quicksilver Highperformanse olja.

 

Oljefilter og fuelfilter (Isuzu) finner man sikkert hos GM forhanler eller Biltema. Ellers så har vel de fleste båtverksteder med litt snev av respekt for seg selv dette liggende klart på hylla.

 

PS.Om du er i nærheten av Kongsvinger en gang,så har jeg faktist både oljer,orginale filtre og div pakninger til 17 D. stående i kjøkkenbenken

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Link to post
Share on other sites

oljefilter kan du kjøpe orginalt(ca 100kr) dieslfilteret kan du få kjøpt på de fleste steder som selger filter til rundt 100kr(orginalt ca400kr)alle som har peiling på de dreva sier du ikke må bruke noe annet en Quicksilver Highperformanse olje, den er dyr 160kr literen, men så går det ikke mere en ca 2 liter heller da. dyrt å gamble med den spør du meg.

Link to post
Share on other sites

Helt klart dyrt å gamble med girolje, men mercruiser drev er hard med oljen. Om det er pga at det er så liten oljemengde eller at oljen er dårlig vet ikke jeg, men den lukter ofte brent. Om Castrol SAF-XJ 75W140 el.l. er riktig er jeg usikker på mtp. gir-kon. Men det er vel en av de beste hypoid-oljene som finns og tåler ekstreme belastninger. Brukes i WRC-drivverk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...