sandman1 Posted September 18, 2011 Share Posted September 18, 2011 Hva er billigste måten å få til en ny (original/ uoriginal) tank på? (Maritim/ Arendal?) og hva slags slange/ kobling er det som i tilfelle passer (rett på)? Kom ut til båten forrige helg (fiskeutstyr, kaffe, varmt tøy...), og da var boden brekt opp og tank (full) var borte... Pluss noe annet småplukk (dregg, padleåre, rorkultforlenger, tauverk, teiner..). Rasshøla ødelegger for ca 1500-3000,- (Dør, lås, etc pluss plunder og heft) for å få fatt på 20 ltr bensin. Tanken har de sikkert kastet, da de tok med den store trakta også... Skal sette frem en bensintank med diesel... tror jeg... En 15' With er lite egnet til å ro rundt og fiske med... Quote KnutS "It's dark and we're wearing sunglasses" Link to post Share on other sites More sharing options...
Sturee Posted September 18, 2011 Share Posted September 18, 2011 (edited) Maritim selger tank for under 200kr, men de har også en mye bedre til 400. til motoren din passer nok en yamaha kobling rett på... Edited September 18, 2011 by NT503 (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
sandman1 Posted September 19, 2011 Author Share Posted September 19, 2011 .....passer nok en yamaha kobling rett på... Takker så mye! det var ca akkurat den delen av informasjon jeg håpet på. (pluss tanken da, tror jeg heller i retning den til 400,- dersom du mener den er best/ grei). Quote KnutS "It's dark and we're wearing sunglasses" Link to post Share on other sites More sharing options...
Sturee Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Den andre er en billig simpel tank. fungerer jo selfølgelig, men den andre er bedre. den har f.eks tankmåler og et mye bedre tanklokk. på den billige ligger det noe kork greier i lokket for å holde den tett, denne faller nesten garantert ut. Er ganske sikker på at yamaha koblingen går på, gjorde det på alle 3 mercury viking motorene mine. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Pettern1972 Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 jeg har mercury XR, er vel rimelig lik vikingen. bruker yamaha tankkobling. Quote Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts