FredrikW Svart 27.September.2011 Del på Facebook Svart 27.September.2011 For å stille spørsmålet til trådstarter på en litt annen måte- hva er det vanligvis som ryker først pga. slitasje/alderdom på moderne større utenbordsmotorer? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kiekhaefer Svart 27.September.2011 Del på Facebook Svart 27.September.2011 Det største problemet er etter min mening intern korrosjon i kjølevannskanalene i motorblokken. En 4T motor kan egentlig gå tusenvis av timer med et normalt vedlikehold, Men saltvanns kjølingen har desverre en klar negativ innvirkning på levetiden til motoren,og dette er det lite vi kan gjøre noe med. En moderne utenbordsmotor bør vare en 15 års tid. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gabi Svart 29.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2011 Jeg har fått et problem med at motoren er blitt varm, og demonterte termostaten for å se. Da tok jeg også et bilde i kjølekanalen, og det ser helt strøkent ut. Se bilde Fikk opplyst på nettet at Mercury dypper alle motorene sine i EDP ( Electro-deposition painting). Elektrisk ladet korrosjonsbeskyttelse. Verado-motoren min er 2006 modell, men gått kun 150timer. Men hvis resten av motorens kjølekanaler ser slik ut så burde det tyde bra for levetiden iallefall mht korrosjon.... Hvordan er det med andre nyere 4-taktere mht dette, noen som vet? Hvis det er slik som dette bør vel ingen være særlig bekymret de neste årene ved vanlig spylefrekvens....? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kiekhaefer Svart 29.September.2011 Del på Facebook Svart 29.September.2011 Mercury har alltid hatt gode legeringer i sine motorer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.