Jump to content

Kvalifiserer dette til smoke on the water


BOBO II

Recommended Posts

:sweat::sweat::sweat: Tror jeg kvalifiserer til smoke on the water

I dag får jeg endelig besøk av en mekaniker som jeg håper har greie på volvos grønne arbeidsgjern som har et røykproblem som bare eskalerer.

 

21092011130.jpg

fikk ikke rett inntrykk da det blåste litt i dag ved brygga

 

21092011126.jpg

kansje fargen på røyken kom bedre frem her

 

21092011121.jpg

bra det ikke er midt på sommeren og alle rundt gleder seg til en tur på fjorden

envær som har båtene sine i nærheten måtte vel fått førstehjelp etter og ha innåndet sur eksos.

 

kommer med tilbakemelding etter at volvoguruen har sagt sitt

Edited by Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

De bildene der kvalifiserer ikke til utmerkelsen

volvopenta_sotw.gif

Inspirasjonen til å lage det skiltet kom fra langt større røykbomber men har dessverre ikke bilde av de... :blush:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Nå må du være litt grei, Svein.

Bergstad er sansynligvis i begynnerklasses og må øve først litt.

 

Ellers, Bergstad, er jeg helt enig med Svein.

På bildene av ordentlige smokers synes det enten bått, eller blått. :yesnod:

Og det er forskjellen mellom motor av og motor på.

 

Du må da virkelig ikke forstyrre framgangen ved å hente en mekaniker eller noe sånt. :confused:

 

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

:giggle: He he.. kansje jeg ikke kvalifiserer for smoke on the water :headbang: men til mitt forsvar så var det ganske mye vind i går. det meste av røyken forsvant jo langs skutesiden..

har hatt grønne travere før aldri hatt et slikt problem med så mye røyk uansett om maskinene er kalde eller varme.

 

skal bli spennende og få resultatet i ettermiddag ....

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

"Smoke" biten var nok helt grei, Dreamer, men den diskvalifiseres på "water" biten :thumbsdown:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Da har du sannsynligvis ikke hatt 41A maskiner .... :smiley:

 

Skjønner ikke hva du mener, ikke mobb min kjære grønne :giggle:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Da kom dommen. Volvo Guru på Holmen Yachtværft kunne kostantere at her må det service på dyser. :boxing:

ikke bare 1 men alle 12. noen som har et forslag om hva som er det billigste alternativet :pray: sende inn alle for test eller er det bare og skifte dysespisser og bli ferdig med det..

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Da jeg kjøpte min båt med 2x41A var dydene nyoverhalt. I mine 4-5 år med den båten mener jeg jeg hadde 16 dyser til rep... Hjalp ikke på røyken... Du finner noen tips på hjemmesiden min www.sveinha.com

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Nei, ærlig talt, det der blir for puslete. Ingen pokal fra meg ihvertfal. :nonod:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Så lenge man kan se båten, så er det ikke "smoke on the water" enkelt og greit.. Har hatt to 41a maskiner og det var gode greier det... særlig når det var rundt 0 grader og vindstille... Det var såpass at meterteologen meldte om uttrykt for lokale tåkebanker...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det er ikke hvem som helst som kan overhale dyden nei :wink:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Da kom dommen. Volvo Guru på Holmen Yachtværft kunne kostantere at her må det service på dyser. :boxing:

ikke bare 1 men alle 12. noen som har et forslag om hva som er det billigste alternativet :pray: sende inn alle for test eller er det bare og skifte dysespisser og bli ferdig med det..

 

Det billigste er selvsagt å gjøre jobben selv , men da trenger du spesialverktøy !

Jeg for min del skal gjøre jobben i vinter , har gått til innkjøp av nye dysespisser og dysetester , jeg skifter alle og leverer inn de som må "skimses" (feilt åpningstrykk) på et verksted .

 

Du kan lese mer vedr saken her : Bytte av dysespisser

: Valg av dysespisser

 

 

-og her er spissene og pumpen som venter på kong vinter..

 

dscn3869.jpg

 

dscn3866.jpg

Link to post
Share on other sites

skipper Worse dette minner mye om mine grønne når det er vindstille i havna. tror ikke jeg har noen mulighet til og tørre og gjøre jobben selv.Det blir til at jeg setter jobben bort til Asker elektro service eller holmen Yachtværft de har en kontakt de har brukt i 40 år. om de er de dyktigste :confused: Har også lest en del her inne på forumet at noe ikke merker noe særlig bedring etter dyseskift...

Edited by Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...