Jump to content

bare å glemme å få solgt båten i høst?

Alternes.

Recommended Posts

hva ett objekt er verd på markedet er vel til all tid bestemt av hva en kjøper er villig til å gi.. så kan man alltids påstå att ett hus/en båt/ en bil/ en sykkel/ en stein/ en bukse etc er verd sin vekt i gull, men om kjøper ikke er villig til å betale mer en enn neve grus, så hjelper det lite..

hadde jeg funnet en grei og billig måte å fraktet båten til Bodø skulle jeg faktisk vurdert båten..

Staten sin feil?? Heia BP :sailing: . xx xxxx xx xxx xxxxxx xx xxxx xxx xxx xxx xxxxx xxxx xx xxxxxxxxxx

Det var ikke fint sakt...

Men i steden får å sitere alle som har sagt noe pga forige innleget mit så skriver jeg litt igjen. :smiley:

Det jeg prøvde og si. Kan være jeg formilerte meg litt dårlig.

Var at: 1. Det ble mye salg av båter som ligger på grensen til dagens regelverk. Fordi ikke alle vil opp i størelse eller fart. Men motoren var litt for stor. Men dette var egentlig ikke det jeg ville få størst frem.

2. en snekke med 10 hk kontra 30hk er det ikke snakk om fart det er faktisk snakk om sikkerhet. de går rundt det samme i knopp med 30 hk kan tåle verre vær. Jeg mener at hadde regelverke for de under 16 år ikke vært endret hadde alt vært fint. Men desvere ble den ikke uendret. Mange mer en 5 kommer nå til å reagere når jeg sier det at det er endret, fordi dere mener det ikke er endret. Men det er det: før var det slik at stått var stått på båtførerprøven og en fikk den. Nå er stått vent til du blir 16. hvor dette kommer inn med emnestarters spm. er at hadde en 14-15-16 åring kunnet kjøpt det en ville så lenge en hadde stått båtførerprøven hadde det ikke vært dette brutalet stoppe i markede. disse typene av snekker under 8m under 10knop og med mer en 10 hk hadde gått inn og ut av markede siden ungdom hadde kjøpt, pusset, staylet og brukt båtene før gjensalg.

I samme sleng jeg skriver slenger jeg ut et litt spørsmål til dere om båtførerprøven.

Mener ikke dere det er feil at en 14 - 16 åring sliter og er flink å står på båtførerprøven ikke skal få kjøre mer en de over 16 som ikke har gjort en dritt men alike vel får kjøre en båt på intil 8 meter og 25hk? :yesnod:

Som andre også har vert inne på, annonsen er ikke så god som den burde være.

Båt og motor er helt sikkert mulig å selge for prisforlangende.

Men båten må klargjøres for salg først, deretter bilder som yter båten rettferdighet.

Ta bildene på en dag med godt vær, noen bilder av båten i fart for å vise den fra utsiden, tenk også bakgrunn når du tar bildene.

Ha også i tankene hva du ser gjennom vinduene når du tar bilder fra interiøret.

Ikke ta bilder av båten liggende ved kai ved siden av en annen båt som stjeler oppmerksomhet.

Pass på at bildene har riktig orientering før du legger annonsen på nettet.

Men aller først, tøm båten for alle personlige eiendeler og unødvendig utstyr.

Da presenterer den seg mye bedre på bilder og for den som måtte komme for å se.

Det er mange båter annonsert til salgs, du må gjøre litt for at din annonse skiller seg litt ut.

Når du får napp må du ha sørget for at potensiell kjøper får et så godt førsteinntrykk som mulig.

La være å selg. Dette med at båtprisene skal gå ned og markedet er treigt skyldes kun media og mulige båtkjøpere.

Selg til våren! Jeg skal også selge min båt. Men gidder ikke selge for 200 000 under "normal" pris fordi noen mener markedet er sånn. Viss vi som skal selge båter lar være å selge så presses prisene opp.

Drit lei av alle som skal legge inn skambud på min båt pr tlf. Eller det å ringe meg å fortelle at markedet er sånn og sånn.

Mye negativ omtale bl.a. her på baatplassen om ulike båter/båttyper øker ikke intressen for båtlivet/letter salget/kjøpet.

Har også ringt på noen båter selv som ligger på finn.no til en meget lav pris, samme type båt som jeg skal selge. Svaret du da får er at de vurderer å selge eller at du kan legge inn et bud. Slikt kalles lure annonser. Kanskje prisen som legges i annonsen burde være mer eller mindre bindende.

enkel å ta ja.

men får den alike vel ikke før an er 16.

og...

men alike vell. en på 14 med bestått båtførerprøve vet like mye med mindre mer en 16åring uten den

aldersgrensa for mer enn 10 HK/over 10 knop/lengre enn 8 m var da 16 år før det nye båtførerprøvekravet også.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Hvorfor er du så lite hyggelig? :thumbsdown: Kanskje stå opp med det andre benet i morgen :thumbsup:

Sitat 1; fordi jeg er drittlei all snikannonsering her inne. Det begynner alltid likt med et par innlegg før linken til annonsen tilfeldig kommer ramlende i tredje innlegg.

Sitat 2: Denne kunne jeg spart meg for. Det er jeg enig i.

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Men litt peiling da: Du kan da ikke bli fornærmet på at noen legger inn bud? Du bør jo være glad for at noen i det hele tatt responderer på annonsen din. Du har jo en fin båttype å selge. Mange som vil ha Baltic, men det er jo også mange til salgs.

Det er ikke slik at "noen mener at markedet er sånn". Trikset ditt om å nekte/la være å selge virker ikke. Pris bestemmes av tilbud og etterspørsel. I lang tid har det nå vært slik at tilbudet er større enn etterspørselen. Sånn er markedet. En båt er ikke verdt mer enn høyeste bud.

Men for all del: Lykke til med salget.

Jeg har ikke så mye erfaring med dette å selge båt så jeg ville bare søke råd fra erfarne båtfolk her på forumet. og har ikke hatt noe intensjon om å annonsere her. hvis mitt innlegg bryter mot reglene eller er blitt oppfattet som annonsering, ber jeg selv moderator å slette tråden min.

Redigert av Alternes (see edit history)

KNS MEDLEM

I samme sleng jeg skriver slenger jeg ut et litt spørsmål til dere om båtførerprøven.

Mener ikke dere det er feil at en 14 - 16 åring sliter og er flink å står på båtførerprøven ikke skal få kjøre mer en de over 16 som ikke har gjort en dritt men alike vel får kjøre en båt på intil 8 meter og 25hk? :yesnod:

Det er myndighetenes intensjon at alle som skal føre motorbåt skal ha avlagt båtførerprøven, det at de som er født før 1980 er unntatt er for å slippe en masse bryderi, det antas at de fleste det gjelder har noe fartstid og hensikten er å bedre sikkerheten på sjøen. At barn skal kunne føre et motorisert fremkomstmiddel er i seg selv betenkelig. Unntatt er motorsport som er underlagt strenge fører-, tekniske- og arrangementsmessige regler. Barn skal ikke arbeide og har m.a.o. ikke rukket å tjene egne penger, altså er det en umulighet at barn skal ha noen rett til å føre og ha ansvar for en motorbåt. Så at visse båter kommer under en viss grense og blir dermed mere salgbare var nok ikke ment for snekker, men for å gi de unge en myk start på båtlivet med begrenset fart og skadepotensiale.

Skal de kjøre noe større enn jolle med 9,9hk må en voksen være med.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...