Jump to content

Udyr ombord (mink)


Kaptein Dyre

Recommended Posts

Ville nok ha satt på rottefangere som tidligere nevnt.

Er båten åpen og lett for minken å hoppe ombord, kan en peressenning settes opp langs ripa som vender mot brygga og derved gjøre det vanskeligere for minken å entre, men den trenger ikke store "hullet" for å smette igjennom.

Alternativt sette en minkfelle med agn ombord, så har du rakker`n neste gang den prøver seg :eek:

Da har jeg gått fra Daycruiser til en roligere Mørebas. Langt mindre fart, men mye mere kos :-)

Link to post
Share on other sites

Hvis de kommer ombord via fortøyningene kan du prøve å tre på noen store trakter på tauene. Personlig er j litt motstander av gift. Vær også forsiktig med å ha/lagre mat som kan lokke dem ombord.

 

Forøvrig er jeg overbevist om at de fleste damene får mink på samme måte som mink får mink. :rolleyes::giggle::giggle:

 

Trygve

Link to post
Share on other sites

Hei båtfolk. Noen som har tips om hva man kan gjøre for å bli kvitt problem med at mink tar seg ombord å driter ut båten innvendig. Er det bare minkfelle eller finnes det gift eller annet som kan fjerne det svineriet?

 

 

Det finnes feller for mink - enkle og effektive å bruke.

Har selv brukt det for å få has på en krabat som slo seg til under hytta.

 

De selges i Sport/jakt utstyrs forretninger - koster ca 500 kr

Link to post
Share on other sites

Takker for flere tips her. Må gjøre noen inngrep. Må forsøke å unngå gift da jeg har små barn som kan finne det.

Skal sette opp felle og montere stoppere på fortøyningen så får jeg håpe det blir bedre.

Er en Scand 25 så den kommer lett under kalesjen. Fikk ødelagt alle puene i lugaren sist vinter pga den djevelen.....

Link to post
Share on other sites

Mink elsker rottegift av typen Clerat. Det er disse blå blokkene som selges, minken forsyner seg grundig av dette, og ja de stryker med..Fugler, bikkjer og katter spiser også dette med vellyst,men disse ønsker vi kanskje ikke livet av. Særdeles pinlig er det jo når svigermors puddel ligger frådende på dørken..Moralen er at det er greit å plassere dette hvor kjæledyr og fugler ikke kommer til

Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-..

Link to post
Share on other sites

Skal sette opp felle og montere stoppere på fortøyningen så får jeg håpe det blir bedre.

------------------Fikk ødelagt alle puene i lugaren sist vinter pga den djevelen.....

 

Glem stopperen på fortøyningene - sett opp felle - legg i et fiskehode - og vips - eller rettere sagt bang - så er den fikset.

 

Skadedyr bør fjernes.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...