Jump to content

Skryt og ros til åpent forum på baatplassen kan postes her:


Worry II

Recommended Posts

Jeg har som flittig bruker av dette forumet i noen år mange gode erfaringer med tråder jeg har lest i og selv startet !

Ønsker med denne tråden å gi en honnør til de som oppretholder driften og vedlikeholdet av forumet. Takk til dere ! Synes dere er meget dyktige !

 

Har du selv noe oppløftende å komme med, så post det i denne tråden :flag_bp:

Har du ikke noe oppløfdende å komme med så la vær !

Link to post
Share on other sites

Dette forumet er helt knall!!

Har fått masse hjelp her. Spesielt på mine prosjekter. Jeg kunne aldri klart å gjennomføre uten hjelpen jeg har fått her inne.

Når jeg forteller andre om mine erfaringer med bp blir de alltid overrasket. Dette er gjerne personer som ikke har erfaringer fra forumer og internett generelt, annet enn å lese avis og bruk av nettbank.

Det at folk her inne bruker av sin tid til å komponere slike forseggjorte og avanserte svar med bilder, linker og utfyllende tekst er helt utrolig. Den erfaringen og hjelpsomheten som folk her inne har er uvurderlig.

 

Retter en stooor takk til baatplassen og dens medlemmer :flag_bp:

Lykkelig Dracoeier ^_^

Link to post
Share on other sites

Med tanke på mine 9310 innlegg her siden 16.09.02, sier det seg vel selv.

 

:flag_bp: :flag_bp: :flag_bp: :flag_bp: :flag_bp: :flag_bp:

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Slenger meg på. Gleder meg til alle nye trådene som vil bli postet fremover. Og ikke minst, gleden ved å få svar på mange spørsmål en stiller seg.

 

Ingar & Co skaper med forumet bedre underholdning en hva TV`en kan by på(tenker på det positive)

 

:flag_bp::flag_sw::flag_da::flag::wflag:

 

red: ser det ene flagget er i utakt. Kan det rettes? :lol:

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Jeg har nå vært medlem siden april 2010 og har skrevet snart 1500 innlegg både i åpent forum og OT.

 

Jeg kunne noe, bitte bitte litt i forhold til mange andre her, om båt og motor fra før. Men siden den gang jeg ble medlem har læringskurven vært bratt og jeg lærer hele tiden nye ting. Uten motorfaglig/ båtfaglig/ elektrofaglig bakrunn og lite nettverk innen båtliv så er det ofte begrenset hvor mye man klarer å suge til seg og det tar ofte mye tid å finne ut av ting. Dyrt er det også om man må dra på verksted/ forhandler/ kjøpe nytt, når noe er ødelagt eller trenger vedlikehold. Det som er unikt er all detaljkunnskapen og erfaringene som dere medlemmer deler. Når dere utfordrer dere selv og starter gode prosjekter både når det gjelder nybygg, oppgraderinger og reparasjoner så er det en unik mulighet for alle å suge til seg læring som man enten har bruk for umiddelbart, i fremtiden eller kan dele med andre på brygga eller når problemer oppstår. Jeg lærer ting som jeg aldri hadde fått muligheten til ellers.

 

Jeg vil naturlivis rette en stor takk til dere som drifter forumet, men ikke minst alle dere som både stiller undrende spørsmål, sitter i ei knipe, har tatt seg vann over hodet med store og små problemer m.m. Det er jo ofte der en tråd starter: et problem har oppstått, deretter hiver alle seg på og deler villig kvalifisert, og ukvalifisert gjettning, og ikke minst de med stor faglig kompetanse. BP er kanskje verkstedenes største konkurrent!

Igjen, takk til alle dere andre som også får problemer og lurer på ting, og dere som løser floker.

Link to post
Share on other sites

Dette er utvilsomt Norges beste båtforum.

Ja, mon ikke det er Skandinaviens bedste bådforum? Har selv fået utrolig megen hjælp til:

1)Skift af cutlassleje i stævnrør

2)Forståelse af og oprydning i det elektriske system

Og generel indsigt i bådens opbygning med dieselmotor, filtre, skrueaksel, stævnrør, søventiler, etc.

Sjovt og lærerigt at følge debatterne på OT, hvor mange "synes" og "mener", men heldigvis en del "ved".

Tak til de mange mennesker, som styrer dette kæmpe debatforum for os.

:flag::flag_sw::flag_da:

Link to post
Share on other sites

Veldig mye bra og nyttig å lese om her ja. Må innom flere ganger hver dag :smiley: Også er det hyggelig å hjelpe når man kan. :flag_bp:

 

Jeg quoter hele denne ! Det er så "right on spot" for meg også !

Hjelpe når man kan! Lese for å lære! Må bare innom for å se hva som tas opp!

Uten BP ville dagen blitt kjedeligere !

Link to post
Share on other sites

Det meste er sagt allerede. Men jeg kan bare slutte meg til det dere andre skriver; det er et utrolig bra og nyttig forum. Jeg hadde minimale kunnskaper om motor da jeg begynte med båt. Har i grunn aldri vært spesielt interessert i motor. Hadde aldri moped, hadde aldri gammel bil med mekkebehov osv.

 

Men har man båt, så man lære seg et og annet om motor, hvis ikke blir det dyrt! Og etterhvert har også den genuine interessen for motor kommet, ikke minst takket være dette forumet. Det samme gjelder selvsagt andre tekniske ting man støter på i båten.

 

Dessuten synes jeg at forumet er sosialt, til tross for at man sitter ved hvert sitt tastatur, og de aller fleste er anonyme. Man deler tross alt en interesse som opptar mye av fritiden (og noe av arbeidstiden...).

 

Jeg kommer aldri til å gå på et trebåtprosjekt, til det har jeg for mange tommeltotter og for liten tålmodighet. Likevel følger jeg f.eks. prosjektet til Svaap med stor interesse. Så flott arbeid er nesten til å få tårer i øynene av. Og det er lærerikt uansett. Og det er massevis av andre prosjekttråder som er artige å følge. For ikke å snakke om hentetråder. DET er moro, både bilder og reiseskildringer.

 

Jeg er innom BP nesten hver eneste dag, enten fra PC eller mobil. Eller begge.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

WorryII, flott tiltak.

Jeg har mye glede av forumet både for å finne svar på ting jeg søker, og med å kunne hjelpe andre som spør om ting jeg har erfart eller kan litt om. Slike forum som dette driver ikke seg selv, så hjertelig takk til alle de som legger ned masse av sin tid for å drifte båtplassen. Også takk til alle medlemmene som gjerne deler med sin kunnskap innpå her. La oss håpe Båtplasen består i mange, mange år til.

Link to post
Share on other sites

Får slenge meg påå meg også. For meg fungerer dette forumet, som oppslagsplass, Erfaringsoverføring, "Lygebenk" og tidsfordriv. Ikkje skjelden eg må inn for å skjekke noe eg meiner å ha lest om. Er for meg ei god havn å ha "båtplass" i.:) :flag_bp:

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

 

Link to post
Share on other sites

Har vært med siden (nesten) dag 1 og det begynner jo å nærme seg 10 år. Ikke uten grunn at forumet har blitt så stort, mange hjelpsomme og dyktige medlemmer gjør at der er stor kompetanse på både alt som har med båt å gjøre og også det aller meste av andre fagfelt.

 

Slik forumet er organisert med den store potten "Åpent Forum" er også helt unikt og gir en betydelig mer sosial profil, kan ikke huske å ha sett noe lignende på noen andre fora.

 

Ingar og dugnadsgjengen: Stå på for verdens beste båtforum :cheers_wine::thumbsup:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jeg er en relativt ivrig bruker av baatplassen.no og finner mye interessant å lese og skrive om. Jeg er innom så godt som hver dag, og gjerne flere ganger for dag, men som regel bare som gjest. Og jeg har fått veldig god hjelp med spørsmål jeg har stilt! :yesnod:

 

Særlig setter jeg pris på søkefunskjonen som gjør det mulig å lese om emner når det passer meg uten å vente på svar ved eventuell ny posting. Man skal ikke kimse av nedtegnet og arkivert informasjon og kunnskap på forumet! Og akkurat det skulle jeg ønske flere kunne gjort, for jeg merker at interessen for baatplassen.no har dalt en del de senere år da jeg i emneoverskriften stadig ser mange nye tråder som blir startet om akkurat samme eller tilnærmet samme tema, og dette skjer om igjen og om igjen og om igjen og om igjen...Selvsagt kan jeg la være å lese slike stadig tilbakevendende emnetråder, noe jeg også gjør. Denne stadige åpningen av nye tråder om samme tema, gjør etter mitt syn at informasjon og kunnskap blir spredd utover og gjør oversikten på forumet vanskeligere enn nødvendig.

 

Nå har jeg riktignok vært medlem av forumet siden 2004, etter å ha byttet både medlemsnavn og passord i 2008 etter å ha glemt begge da jeg nesten bare opererte som gjest uten å være innlogget. Det kan jo være en grunn til at jeg har begynt å gå litt lei.

 

Man bør også være kritisk til det man leser da det slik jeg ser det også verserer en del feilinformasjon og uvitenhet på forumet, særlig når det kommer til elektroniske sjøkart og navigasjonsinstrumenter, men også mer, uten at jeg er mer konkret.

 

Nå blir jeg kanskje tolket som negativ og grinete(og kanskje også en som liker kos med misnøye?), og det kan jeg leve med, selv om jeg egentlig er det motsatte. :giggle:

 

Jeg vil uansett rette en stor takk til mange kunnskapsrike medlemmer som øser av sin kunnskap til andre, og ikke minst til Ingar og moderatorer som gjør en god jobb med moderering og sammenslåing av like eller tilnærmet like tråder! Det er også svært lite nedetid for baatplassen.no etter hva jeg har kunnet erfare og registrere, noe som også er imponerende og som vitner om at Ingar og eventuelle medhjelpere er aktive og løsningsorienterte! :thumbsup:

Redigert av Capitaine (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...