Jump to content

Fra Byssa: Hvordan bake uten komfyr?


Trude III

Recommended Posts

Hei Lasse.

 

Hvordan får du pisket krem til Irish Coffe fra en jerngryte med rundstykker? :sad:

 

Lars H.

Nei det har jeg ikke tenkt på. Drillprosjektene er selvsagt smarte, men det går mye raskere med krem på sprayboks. Så forresten en av disse selskapsreisen filmene her om dagen.

 

Der ble det gjort forsøk på pisking med en påhenger (tror det var en evinrude). Ikke spesielt vellykket, men det hadde sikkert fungert med litt lavere turtall  :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Drillprosjekta minner om eit av mine eigne prosjekt som tenåring.  Eg skulle mala mandler til kransekake, og fann ut at ved å erstatta sveiven på kverna med ein bolt med M6 gjenger, ville arbeidet gå vesentleg fortare.  At eg måtte sykla 2 km til næraste jernvarehandel for å få tak i passande bolt betydde ikkje så mykje den gongen.  Syster mi har seinare sagt at ho tenkte på om ho skulle mala mandlene for hand medan eg var borte for å kjøpa bolt, men torde ikkje fordi ho rekna med at det vanka bank om ho hadde gjort det...

 

Bolten er teken vare på, og kona maler mandler med drill kvar jul.:santa:

 

Er kanskje tida mogen for ein ny tråd:  «Alt du kan gjøre med en drill»?

 

Elles hadde vi ein smed i nabolaget, som sa at «I bibelen står det at du skal betala tiend i skatt, så det gjer eg...».  Han hadde for vane å festa kjøttkverna i dreiebenken når han laga fiskekaker.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...