Jump to content

Hva kan jeg bruke til å vaske dørken og resten av båten innvendig?


Sjøogvind

Recommended Posts

Hva slags såpe?

Hva som helst, Jiff, Handy Zalo osv, så lenge det ikke heter et eller annet med maritimt, ship, boat osv og koster mangedobbelt av det som funker hjemme. Et skittent gulv er vel det samme enten det heter dørk i en båt eller gulv hjemmet?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ærlig talt. Etter alle trådene du har startet i det siste så forventer du vel ikke at noen skal ta deg seriøst?

 

Jeg tror ihvertfall at du troller...

 

Jeg troller aldri. Alle mine tråder er seriøst ment. Det er sårende å bli fortalt at man troller når man ikke gjør det.

Link to post
Share on other sites

Bruk gammel hydraulikkolje, iblandet støpesand :headbang:(gammelt kjærringråd mot trollete lufteskruer og gammel bensin)..... :giggle:Edit: Klarer ikke dy meg :-)

Du skal ikke nevne olje i en spøk gitt, for det kan faktisk være et veldig effektivt rengjøringsmiddel om en dropper sanda. Jeg har en liten klunk med smøreolje man bruker til å ståldreieing, og det er faktisk et vidundermidddel mot jordslag. Fjernet mye av jordslag på skrogtrekket med denne oljen. Ellers til rengjøring inni båten bruker jeg det som står i kjøkkenskapet inne, jif oxygel, zalo, grønnsåpe mm, utvendig bruker jeg båtshampo fra biltema, rødsprit på vanskelige flekker etter fendere og strekkfisker.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Det var en gang en fante her inne som ble utestengt, skreiv veldig mye rart og sutret over en lav sko når han skreiv tåpelige ting. Husker ikkje hva nicket var men det her minner veldig om samme typen.

 

Skulle være åpenlyst at om en skal man vaske noe bruker man såpe, elr avfetting av et slag alt ettersom hvor inngrodd det er og om en skal høytrykkspyle eller skrubbe.

Redigert av Plutonium (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...